Inlägg från: Anonym (lite grövre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lite grövre)

Penisöverdrag

Hej
    Jag funderar på att beställa ett sk "penisöverdrag". Inte för att jag egentligen behöver en längre kuk (jag ligger runt snittet på ca 15 cm) men det vore kul att testa på att vara lite grövre för min frus skull. Det är inte så att hon har uttryckt några sådana önskemål men det är ju kul att experimentera. 

Så...är det någon här som har erfarenhet av dylika saker? Någon som provat? Man eller kvinna....hur var det?

Och isf...vilken modell är det ni har testat. Rekommendationer? Ngt man skall tänka på inför en ev beställning?

Tacksam för era erfarenheter.

• Svar på tråden Penisöverdrag
  • Anonym (lite grövre)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-05 12:21:59 följande:
    Mitt råd är att låta bli och lägga pengarna på en bra dildo eller någon annan trevlig leksak. 

Har testat några gånger men gillar det absolut inte så det helt dödar känslan. Kan kanske tilläggas att när jag har sex med kondom så är det alltid med Skyn just för att behålla känslan. 

Självklart min erfarenhet och känsla. 

Vill man testa så skall man självklart göra det om det är något som båda vill testa. 

Personligen tycker jag också att det är ganska avtändande att se ett penisöverdrag när man kan få se och känna på äkta vara.
    Jag förstår och är även inte allt för förvånad över din rekommendation.
    Tack för att du delade med dig av dina synpunkter och råd. 
  • Anonym (lite grövre)
    Anonym (Dildo på ben.) skrev 2024-08-05 12:31:23 följande:

Brukar ibland skämta om männen vi bjuder in som extra killar som dildos med egna ben. Självklart lite respektlöst men personligen tycker jag inte att du skall förvandla dig själv till en sexleksak. 

Har inte frun utryckt något önskemål i den riktningen är mitt råd lägg leklusten och viljan att exprimentera på annat.

Själv vill jag i möjligaste mån ha sex utan kondom så att använda ett penisöverdrag känns inte lockande.

Dildo på två ben är ett roligt uttryck. Tack för att du berikar min tråd och delar med dig av dina erfarenheter.
  • Anonym (lite grövre)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-08-05 13:27:04 följande:

Nej... nej... nej... inget penisöverdrag!

Dina tankar uttrycks föredömligt kort och kärnfullt. Tack för att du låter oss alla veta var du står i frågan. 
  • Anonym (lite grövre)

Till er som diskuterar en debatt som verkar ha försiggått i en annan tråd vill jag säga att det är väldigt intressant att ta del av era tankar och ståndpunkter runt det aktuella ämnet som ni med så stort intresse engagerar er i. Jag hoppas att ni håller med mig att ni gärna får fortsätta den här spännande dialogen i en annan tråd. Jag skall med stort intresse följa den där. Jag råkar vara en vän av ordning och vill därför föra tillbaka diskussionen runt frågan som jag startade min tråd runt. 

• Anonym (lite grövre)
    Anonym (Janne johansson) skrev 2024-08-05 17:25:53 följande:

Ja kan säkert vara kul att testa
    Många kvinnor blir slappa i takt med stigande ålder
    Därför träffar man helst yngre förmågor.

Ja, det var min tanke precis. Vore kul att testa. Inget som säger att det nödvändigtvis kommer att bli succe. Det är ju många andra saker som man valt att testa också och som man insett att, nä, det var inget att fortsätta med. Men ibland så överraskar det.

Tack för din värdefulla fördjupning i det här ämnet. 
  • Anonym (lite grövre)
    SannnaB skrev 2024-08-05 16:40:12 följande:

15 centimeter låter i alla fall lagom för mig. Flört

Där ser man. Och så är det nog för de flesta också. Det är ju ngn form av snittlängd vad jag förstår. Och som jag skrev i min trådstart så är det inte längden som jag vill påverka utan grovleken.

Tack för att ditt intressanta inlägg i tråden och att du med ditt svar hjälper mig att påminna alla om vad jag skrev i min trådstart. 
  • Anonym (lite grövre)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-05 18:53:26 följande:
    Nu blir detta inte svar på den direkta frågan om överdrag men om taken är att du vill erbjuda lite grövre så är mitt tips att testa med en penispump och/eller potensringar. 

Personligen är jag inte förtjust i överdrag men jag älskar att leka med pumpar, ringar och inte minst chili för att få penisar att bli lite grövre. Pumpar skall dock användas försiktigt och med förstånd.

Lycka till, lek och ha skoj oavsätt vad väljer att piffa upp sexlivet med.
    Aha...intressant vidarefördjupning runt frågan. Tack för att du breddar ditt inlägg. 
    Och tack för för positivt inlägg
  • Anonym (lite grövre)
    Anonym (Testa) skrev 2024-08-05 21:36:13 följande:

Jag köpte 1 transparent och rätt grov, jag tycker det är riktigt porrigt att köra med den men kanske inte så skönt för mig som kille men den känslan när hon tar hela gör det värt det.. Den köptes på mitt initiativ och jag som vill köra med den. Kostar ju inte så mkt så testa tycker jag Och återkom med recension senare.

Intressant bidrag till diskussionen här. Nu är det ju främst för att se hennes reaktion som jag funderar på detta och inte så mycket för min egen fysiska njutning. Men känns det något alls för dig som man när du har överdraget på? Är det obekvämt eller obehagligt eller finns det någon fysisk njutning alls? Eller är det bara en häftig grej visuellt?

Slutligen - kan du länka till den modell som du har använt?
  • Anonym (lite grövre)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-06 11:26:23 följande:
    Bara en sak jag reagerade på och det var att det skulle vara en häftig grej visuellt. Kan bara svara utifrån min upplevelse av det visuella och det är att det är extremt avtändande och inte på något sätt en häftig grej. 

Mitt råd är att absolut inte komma med ett penisöverdrag som en glad överraskning och något du kan förvänta dig jubel och glada tillrop över. 

Mitt råd är att stäm av med frun och gör i så fall inköpet gemensamt. 

Kan nämnas som sidospår att min man har nästan helt tappat potensen efter prostatacancer och penisfodral är en av de hjälpmedel vi testat i det sammanhanget med det blev två försök. Kändes inte bra varken för mig eller honom så vi har hittat andra sätt att ha ett tillfredställande sexliv på. Ett sidospår men ändå en förklaring till att jag är mycket tveksam till att penisfodral kommer att vara speciellt användbart. 
    Ok, tack igen. Skall tänka på det och det är väl nog en bra ide att involvera henne innan köp.
  • Anonym (lite grövre)
    Anonym (Testa) skrev 2024-08-06 10:58:39 följande:

Köpte på sinful.se
    You2Toys Mega Dick Sleeve
    det känns för mig oxå men inte så mkt, va 1 tag sedan jag anände den tyvärr.

Ja, den där såg ju väldigt stor ut. Jag hade nog tänkt ev ta något som är en "aning" större än jag själv. Och sen (om hon gillar det) stegra steg för steg. Inte gå från min nuvarande storlek till något som hon skulle uppleva som ett monster. 
  • Anonym (lite grövre)
    Pericles skrev 2024-08-07 18:42:31 följande:

Skulle absolut rekommendera mega sleeve som några nämnt ovan, när jag fick hem den trodde jag att den skulle vara för stor samt även knepig att använda, men storleken fungerar utmärkt (ta det lugnt i början och glidmedel på) och är också lätt att använda.

Har dock svårt att se att den skulle fungera om man är slak, då tror jag inte man skulle få någon styrsel alls. Själv känner jag riktigt bra när jag använder den bakifrån, missionären mittemellan medan vid ridning känner jag inte så mycket.

Det finns två fördelar med den:
    a) Som man får man en paus med den på eftersom man känner mindre, och det är jäkligt härligt att få den pausen men ändå fortsätta penetrerande sex: att bara ta det lugnt och se kvinnan njuta

b) Den fyller ju upp kvinnan rejält vilket många gillar. Sen är den så pass stor att jämförelser med en verklig blir rent nonsens. 

Hej
    Tack för dina tankar. Det där med att få en paus är inget som jag har problem med. Jag har olika sätt att "stoppa" mig själv för att inte komma för snabbt och därmed kunna dra ut på det (om vi båda vill).

Till din "punkt b" om att fylla ut. Ja, det är ju lite det jag är ute efter. Man läser ju ofta att kvinnor inte är ute efter en längre penis utan att det möjligen är grovleken som är viktigare. Och att man gärna vill känna sig fylld. Min kvinna har aldrig klagat på att hon inte känner sig fylld eller så. Men det vore ju kul att se hur hon reagerar på lite mer. Visst, vi har dildos i byrålådan och vissa av dom är lite grövre. Hon gillar inte penetration med dom så värst mycket. Tycker att det känns plastigt och hårt. Och jag kan tänka mig att hennes upplevelse med ett penisöverdrag kommer att kännas likadant. Eller så blir det annorlunda iom att det blir en del av mig. Du upplevde inte att hon tyckte att det blev plastigt och inte kändes äkta?

Det är väl den uppfattningen jag får av "BBW" har ovanför också.

Det vore också trevligt med svar från lite fler kvinnor här. Postivit som negativt.
Svar på tråden Penisöverdrag