Inlägg från: Anonym (Mx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mx)

Tjejer tröttnar

LadyViolet skrev 2024-08-05 12:40:09 följande:

Well, största anledningen till att vi tröttnar är att männen slutar uppvakta oss, slutar bry sig om sitt utseende, slutar utvecklas och slutar investera i relationen. 

Det är inte svårare än så. 

Anonym (Jag) skrev 2024-08-05 13:57:56 följande:

Jag skriver på ovanstående kommentarer.
    När mannen slutar se en i ett förhållande, försvinner tyvärr sexlusten sakta men säkert.

Ett enkelt sätt att helt friskriva sig från allt ansvar i relationen. Jag tror att det beror på båda parter i en längre relation om den nu dippar.
  • Anonym (Mx)

Grovt generaliserat:

Jag tror att det stora problemet att så många kvinnor bryter upp är att kvinnor hela tiden vill ha en utveckling/förändring, medan män ofta vill ha det som det brukar vara. Dessa krockar efter ett par års relation.

Kvinnor går år efter år och känner sig besvikna för att inte förhållandet når deras förväntningar, det gör att dom tappar känslor för mannen. Ofta märker inte mannen detta utan tror att det fortfarande är bra eftersom det är som det brukar vara/som vanligt.

• Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2024-08-07 01:10:15 följande:

Håller verkligen med dig TS! Det är oftast kvinnan som bryter upp relationen och där innan har saker man vill förändra osv. Mannen är många gånger nöjda då det blir ligga nån gång i veckan, inga större konflikter och en vardag som rullar på. Vi kvinnor nöjer oss sällan där. När passionen lagt sig vill vi ha barn, när småbarnsåren är över vill vi ha en ny partner och ny passion. 

Det är min bild av det också. Tjejer vill ha mer, en utveckling. Det ska inte stå still. Killar är nöjda som det är, kör på samma och vill ha det som vanligt.
Svar på tråden Tjejer tröttnar