Tjejer tröttnar
molly50 skrev 2024-08-08 11:30:29 följande:
Och detsamma gäller ju oss kvinnor.Vi vill också få höra att vi duger,att vi ser bra ut,ha bra sex osv.
Men när jag t ex försöker göra mig fin,klä upp mig,fixa ny frisyr osv inför min man så är det antingen så att han inte ens märker det eller så får jag höra att jag inte behöver göra mig fin för honom då han tycker att jag duger som jag är.
Jag trodde,i min enfald,att det är attraktivt när man själv känner sig fin.
Att det skulle uppskattas.
Men sådana saker gör att man känner att det är meningslöst att ens försöka göra sig fin för honom.
Reagerar lite på ordet duger. Vill inte märka ord men jag skulle aldrig stanna i en relation där jag duger då det för mig känns lite som att man är någon form av reservplan innan något bättre dyker upp.
Skulle aldrig säga till gubben att han duger. Han är underbar och det visar jag i ord och handling efter bästa förmåga och dagligen uppskattning från gubben men aldrig i form av att jag duger.
Hårklyveri kanske men för mig är det viktigt att inte var den som duger. Detta gäller oavsett om det gäller i relationen eller på arbetet eller liknande för mig är det nästan en förolämpning att säga till en kollega att det dom gjort duger.