Disney world
Det är några år sedan vi var på Disneworld i Orlando, men som en del av en roadtrip i Florida med barn var det en självklar del av resan. Det var absolut värt besväret. Visst var det en del köer och vi var där i augusti då det kan vara varmt och fuktigt, så vi stod inte distansen riktigt för allt. Mitt tips är att välja en tid på året då det är svalare. Kolla också på Universal Studios. Jag kikade in på deras hemsida och det fanns mycket kul där.
Vi var också på Bush Gardens utanför Tampa och den kändes lättare att greppa.
Som jämförelse med svenska parker så är det väldigt mycket större. Kräver mer planering, pengar och ork. Gröna Lund och Liseberg är mycket mer kompakta. Vad kidsen egentligen tyckte om DisneyWorld jmf med svenska parker är lite svårt att veta :). Vi träffade också en svensk familj som enkom åkt till Orlando för att besöka nöjesparker och det hade INTE vår familj pallat med. Folk är ju olika lagda förståss men vi tog parkerna som en del av en roadtrip på 14 dagar. Det räckte för oss.
Lite OT. Några år senare åkte jag på konferens till Florida med jobbet som förlades på ett hotell i anslutning till Disneyworld och Universal Studios. Vi var väl runt 400 deltagare på konferensen och en av kvällarna hade de reserverat en större del av Universal Studios. Bara att åka allt vad man orkade kostnadsfritt och utan kö! Jag och en kollega gick all in på allt möjligt men när vi åkt roller coastern "The incredible hulk" 3 gånger i rad på kort tid kom ett rejält illamåendet som ett brev på posten. Min arma kropp var inte gjord för de krafterna på kort tid. Snäll kollega fixade mig tillbaka till hotellet i bedrövligt skick dock var vi nyktra gudskelov.