• Anonym (?)

Har jag fått Corona?

Jag var i Stockholm i helgen och träffade massa människor. 

Jag kom hem i söndags och kände mig bra. Samma i måndags. 

Men idag när jag vakna så slog det till ordentligt. 

Jag är inte förkyld. 
    Men jag har såna värkar. Både i huvudet och i musklerna. Det gör skit ont i låren, axlarna, ryggen och smärtan går inte att beskriva.

Jag fick kämpa mig till apoteket. Och köpte ett covid test som visar 2 streck. Men är detta negativt eller positivt? 

• Svar på tråden Har jag fått Corona?
  • Anonym (Pipp)

Vanlig förlylning ?.vs hemma o bli frisk ingen anledning till panik

• Pelkonen

Jo, det där är nog positivt. Nu kan du vara ledig i någon vecka mer. Grattis!

• EpicF

Den är positiv.
    Men varför ens ta test? Och varför gick du till apoteket?? 

Stanna hemma tills du är frisk. 

• EpicF
    Pelkonen skrev 2024-08-06 23:15:34 följande:

Jo, det där är nog positivt. Nu kan du vara ledig i någon vecka mer. Grattis!

Några veckor? Max några dagar/en vecka. 
  • Pelkonen
    EpicF skrev 2024-08-06 23:20:57 följande:
    Några veckor? Max några dagar/en vecka. 
    Är det så illa nu för tiden? Förut så var det typ symtomfri plus ett antal dagar vilket  säkert blev en eller annan vecka. Det är klent det där viruset.
  • Lynx123

Ja du har Covid. Stanna hemma denna vecka och ta sedan ett nytt test eller se till att vara helt symptomfri. Krya på dig.

• Anonym (Pipp)
    Lynx123 skrev 2024-08-07 05:44:37 följande:

Ja du har Covid. Stanna hemma denna vecka och ta sedan ett nytt test eller se till att vara helt symptomfri. Krya på dig.

Vad exakt händer om man tar ett prov? Blir man mer eller mindre sjuk då? 

räcker de inte med att känna efter hur man mår?

herregud folk är galna tamejfan

• Lynx123
    Anonym (Pipp) skrev 2024-08-07 05:48:36 följande:

Vad exakt händer om man tar ett prov? Blir man mer eller mindre sjuk då? 

räcker de inte med att känna efter hur man mår?

herregud folk är galna tamejfan

Ska försöka förklara det för dig så enkelt som möjligt. Om man tar ett prov till så får man veta om man fortfarande bär på viruset eller ej. Kan berätta för dig att man nuförtiden kan ta tester för alla möjliga saker t.ex. om man är gravid, har för mycket protein i urinen, har för högt eller lågt blodtryck, har cancer eller borrelia. Så nu har du lärt dig något nytt, varsågod! 

Men, som jag skrev om du hade läst vidare, så kan man också se till att vara symptomfri.
  • EpicF
    Pelkonen skrev 2024-08-06 23:36:12 följande:
    Är det så illa nu för tiden? Förut så var det typ symtomfri plus ett antal dagar vilket  säkert blev en eller annan vecka. Det är klent det där viruset.
    Vi är inte i en pandemi längre. Man ska alltid vara hemma tills man är syntomfri vid förkylningar. Vill man stanna hemma några dagar utöver det så gör man det. Men det är inget tvång. 
  • EpicF
    Lynx123 skrev 2024-08-07 05:44:37 följande:

Att ta nytt test eller teat överhuvudtaget är bara att kasta pengar i sjön. 
Svar på tråden Har jag fått Corona?