Inlägg från: 1omtänksam |Visa alla inlägg
  • 1omtänksam

Professionell som inte förstår skillnaden mellan professionell och privat

Ts! 
    Jag är ledsen att behöva säga det, men problemet verkar ligga mycket hos dig själv. Du behöver jobba med dig själv. Du verkar gå helt upp i den här personen, så pass mycket att det gör dig ännu mer illa än vad du säger att denna professionella gör mot dig. 

Sen undrar jag förstås lite saker. 
    1. Vad för slags professionell roll har denna person? Vad är dennes yrke? Titel? På vilket sätt står du i beroendeställning till personen? Det framkommer inte i ditt inlägg. Vi andra kan ju inte veta något. Alls. Dessutom verkar du ju idiotförklara människor här som försöker hjälpa dig att få klarhet.... lite trist. 

2. Du skriver att du tycker att det är oacceptabelt att höra av sig och försöka kontakta en före detta klient! Du säger även "Eller tror ni att hon gör rätt och har gjort allt rätt?? Haha, ni får ta mitt ord för jag är den som vet, ni vet inte ens vem jag är." 

Nej. Återigen. Hur ska vi kunna veta det? Vem du är? Vem hon är? Jag "hör" just nu bara ett ältande och att du lägger all skuld på henne? 

Om hon gett dig sitt privata nummer hade det ju stått dig helt fritt att INTE ringa henne? Om du verkligen tycker att det är så oacceptabelt och fel, varför håller då DU på och ringer och kontaktar henne? Så pass mycket, förmodar jag, att hon nu sagt ifrån  "nu räcker det och att hon hör av sig igen efter semestern". Hur mycket har du kontaktat henne?  

Mitt tips är att söka dig till en ny professionell kontakt. Du har blockerat den du tycker ha behandlat dig illa, och nu finns det inget mer kan du göra. Låt henne vara. 

• 1omtänksam

Nej Ts!

Några "vidriga elaka människor som bara vill såra" dig ser jag inte här i tråden. Heller inte att någon eller några  skulle vara "hjärtlösa" eller att någon skulle sakna empati.

Tvärtom så försökte människor faktiskt hjälpa dig. 

Men lycka till TS!
    Hoppas det ska ordna sig för dig :) Att du ska hitta någon professionell hjälpare som du blir nöjd med. Att ni båda är det. Viktigt från alla håll.

Om du inte redan har eller haft det, finns det terapeuter som bara arbetar med något som kort och gott heter "traumaterapi" kan vara något för dig kanske?  Det "hörs" i dina inlägg att du behöver mer hjälp därför hoppas jag du får det. Fokusera på dig själv nu, ts, och  släpp den person som ditt inlägg handlar om. 

Var rädd om dig ❤️
Svar på tråden Professionell som inte förstår skillnaden mellan professionell och privat