Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Orolig över längd

Jag är 163 och min sambo 164. Vi fick tvillingkillar i maj och dom har väl inte så stora chanser att bli längre, men man vet ju aldrig? Glad Har absolut tänkt tanken att dom också kommer bli relativt korta, men vad fasen gör det egentligen? Dom är FRISKA. Min sambo har aldrig lidit av att han är kort utan har alltid haft massor av killkompisar (som dessutom är 190 typ, ser lite kul ut) och han har aldrig själv brytt sig om sin längd.

• Anonym (Hanna)

Tycker på riktigt det är sorgligt hur viktigt längd är för folk. Jag och sambon är i princip jämnlånga på 163 och 164. Han hade tjejer innan mig också och flera var längre. Känner att ni killar som är korta träffar fel tjejer? Eller så kanske ni är så osäkra själva att tjejen blir osäker? 

Till TS: Finns väl SÅ många egenskaper som är viktigare än längd? Uppfostra en underbar son i stället och spegla inte över ditt komplex över längd till honom. 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-09 13:58:31 följande:
    Mindre fagra tjejer har mindre fagra killar.   Eftersom längd anses attraktivt bland alla kvinnor så blir man automatiskt fulare som kort.  Så ja siktar man nedåt så är det lättare att träffa en kvinna.

eu.aberdeennews.com/story/lifestyle/2016/10/19/aller-men-have-prettier-girlfriends-studies-show/116698358/

Nu föredrar jag att vara anonym, men skulle ändå påstå att jag ser ganska bra ut (eftersom du antyder att både jag och min sambo ser mindre bra ut). Kanske är attityd och personlighet som är mest avgörande? 

Jag säger inte emot dig att de flesta tjejer föredrar långa killar, men många tjejer värderar också personlighet och kemi med en person högre än längden. 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:35:08 följande:

varför verkar det som om långa människor är mer värda när man läser här? 

Jag är kvinna på 1,58 och jag är jag liksom, skulle inte ändra på det om jag så kunde. Mannen är 1,72, har haft många kvinnor innan mig, andra egenskaper är så mycket mer av värde anser jag. Vi har idag en son på 16 som är 1,77 och han kanske har nån cm kvar att växa. Dottern på 15 är 1,52. 

Det undrar jag med. För Rob ovan verkar det också vara väldigt viktigt att påpeka att korta män oftast får oattraktiva kvinnor och måste sänka sina standarder för att få en tjej. Vet inte riktigt varför det är så viktigt att påpeka eller att det alltid måste vara så, möjligtvis att han själv har komplex över något. 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-08-10 11:29:55 följande:
    Jag bryr mig. Skulle bara kännas konsigt och osexigt med en kort man.

Vilken tur att inte alla tycker så! Skrattande

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-11 12:45:05 följande:
    Japp, smala som i kvinnor med bmi under 20 precis som jag föredrar.

"In the past few decades, a great deal of research has investigated the BMI values associated with the most attractive female body. In well-nourished populations, it has been consistently found that the most preferred BMIs are around 18?20 (Crossley et al., 2012; Tovée & Cornelissen, 2001; Wang et al., 2015), which are far below the mean or modal values of typical young women in these populations (Lassek and Gaulin, 2016, Lassek and Gaulin, 2018b)."

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886922004263

Varför måste du motivera din personliga åsikt med forskning? 😂 Stå bara för vad DU tycker är snyggt.

Svar på tråden Orolig över längd