• Pixxel

Orolig över längd

Jag är ett sådant barn.

Min mor sa till mig i 18-års åldern att det kommer bli svårt för mig att hitta en flickvän. Det stämmer, 36 år och fortfarande inte haft något förhållande.

Om jag får barn vill jag absolut ha en dotter.

• Pixxel
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-09 13:27:00 följande:
    Hur lång är du ?

Är du under 170 blir det svårare.  Själv har jag haft 4 förhållanden så det är definitivt inte omöjligt ändå.  Men de attraktiva kvinnorna tenderar att gå efter de långa killarna.
    Så har du inte så höga krav och inte är jättekort är det inte omöjligt.
    Jag är strax under 1.70. Just det där med attraktiva kvinnor är jag inte riktigt säker på. Min erfarenhet säger mig att de snyggaste tjejerna bryr sig mindre om längd och de mindre attraktiva tjejerna vill ha en lång man för att kompensera sitt eget undermåliga utseende.
  • Pixxel
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-09 13:38:11 följande:
    De attraktiva kvinnorna har större valmöjligheter och kan vilja vem de vill och väljer bort korta män därför.   

Så där håller jag inte med dig.  
    Jag har kollat mycket Youtube på ämnet och min känsla är att osäkra tjejer har ett större behov av en lång man än vad säkra tjejer är.
    SmulanFnulan skrev 2024-08-09 13:40:53 följande:
    Försöker inte på något sätt underminera din inställning men jag skulle vilja påstå att ditt dåliga självförtroende är en större bidragande orsak till varför du inte hittat någon tjej än vad din längd är. Sen är det så klart att det kan ha ett samband.
    Jag har inte alltid haft dåligt självförtroende gällande min längd. Det har uppstått efter alla dessa år av singelliv.
  • Pixxel
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:35:08 följande:

varför verkar det som om långa människor är mer värda när man läser här? 

Jag är kvinna på 1,58 och jag är jag liksom, skulle inte ändra på det om jag så kunde. Mannen är 1,72, har haft många kvinnor innan mig, andra egenskaper är så mycket mer av värde anser jag. Vi har idag en son på 16 som är 1,77 och han kanske har nån cm kvar att växa. Dottern på 15 är 1,52. 

När det kommer till utseendet så tror jag faktiskt att kvinnor värderar längd väldigt högt. Precis som att killar vill ha en smal tjej med fyllig rumpa (generellt).

Men ju äldre man blir prioriterar man ju insidan framför utsidan såklart.
  • Pixxel
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:40:04 följande:

Sen tror jag men det är också bara vad jag tror att det som oftast har betydelse (om det nu har det) så är det nog att man som tjej kanske i första hand inte attraherad av män som är kortare än en själv. 

Jag personligen har aldrig känt mig bortvald pga längd men ställer ändå frågan här nu hur ni män ser på kortare tjejer? Med tanke på att det verkar vara så viktigt med långa killar.

Ja det viktigaste för en kvinna är nog att mannen är lika lång eller längre.

Jag bryr mig inte så mycket om längd på kvinnor, men det mest optimala för mig är jämnlång. Om jag får välja.
Svar på tråden Orolig över längd