Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Orolig över längd

varför verkar det som om långa människor är mer värda när man läser här? 

Jag är kvinna på 1,58 och jag är jag liksom, skulle inte ändra på det om jag så kunde. Mannen är 1,72, har haft många kvinnor innan mig, andra egenskaper är så mycket mer av värde anser jag. Vi har idag en son på 16 som är 1,77 och han kanske har nån cm kvar att växa. Dottern på 15 är 1,52. 

• Anonym (Karin)

Sen tror jag men det är också bara vad jag tror att det som oftast har betydelse (om det nu har det) så är det nog att man som tjej kanske i första hand inte attraherad av män som är kortare än en själv. 

Jag personligen har aldrig känt mig bortvald pga längd men ställer ändå frågan här nu hur ni män ser på kortare tjejer? Med tanke på att det verkar vara så viktigt med långa killar.

• Anonym (Karin)
    Anonym (Lägg av) skrev 2024-08-09 16:15:40 följande:

Finns gener som är recessiva, barn kan bli långa trots att de har korta föräldrar om det finns folk på nån sida av din släkt som är lång. Sedan så kan han träna också.

När jag var liten var mamma orolig på samma sätt, jag fick hormonsprutor så att jag inte skulle få mens så jag kunde bli längre dvs hinna växa. Hon tvingade mig genom det här pga hennes personliga längdkomplex. Så vad än du gör snälla gör inte en grej av din sons längd om han själv inte bryr sig.

Hade inte min mamma hormonbehandlat mig för att göra mig längre (jag blev inte det) så hade jag kanske inte sett min längd som något negativt. Men det har hon alltid gjort för hon är kort. 

Låter ju hemskt! Hur lång är du? Hur kunde läkare ens gå med på nåt sånt??
  • Anonym (Karin)

Till lägg av, går inte att citera

som sagt jag är 1,58 och har aldrig lidit eller ens önskat mig längre, har alltid trivts med att vara petite (tyvärr inte riktigt så längre med ett par kg extra men ändå).

I vilka situationer som kvinna har du upplevt längden som ett problem?

Jag har gärna genom åren använt klackar typ 8 cm men det känns ju som svårare om man är lång från början. Och nej jag har ej använt dem pga längden däremot för det är feminint. Min väninna däremot som är 1,70 har aldrig använt klickar för då blev hon ju plötsligt 1.80. 

• Anonym (Karin)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-11 12:45:05 följande:
    Japp, smala som i kvinnor med bmi under 20 precis som jag föredrar.

"In the past few decades, a great deal of research has investigated the BMI values associated with the most attractive female body. In well-nourished populations, it has been consistently found that the most preferred BMIs are around 18?20 (Crossley et al., 2012; Tovée & Cornelissen, 2001; Wang et al., 2015), which are far below the mean or modal values of typical young women in these populations (Lassek and Gaulin, 2016, Lassek and Gaulin, 2018b)."

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886922004263
    Hur gammal är du rob undrar jag av ren nyfikenhet?
  • Anonym (Karin)

Går ej att citera dig rob, hur lång ska hon bra då rob? Andra önskemål?

• Anonym (Karin)
    Anonym (Kort man) skrev 2024-08-11 19:05:23 följande:

Jag är man och under 170. Tjejer har inte varit ett problem. Nu är jag ju inte intresserad av ytliga, obildade eller otrevliga kvinnor. Men de tjejer jag fallit för, för det yttre och det inre, har jag också inlett förhållande med.

Lever i en mycket lycklig relation sedan många år. Har tre söner, en som är nära 30 och även han har hittat bra och lyckliga relationer trots sin korta längd. De andra två är tonåringar, mellankillen är i övre tonåren och är homosexuell och det verkar inte som längden är så betydelsefull, han dejtar och även där har det varit schyssta trygga och attraktiva partners även om han inte haft varken långa eller många relationer. Den yngste är mest inne på fotboll än så länge.
    Jag har kompisar med allehanda problem med sina barn. Jag känner mig lyckligt lottad som inte har det. Framför allt är de trygga och trevliga personer och de drar till sin andra som också är det. Hur många cm man är lång är bara ett problem för människor som ändå inte kommer berika ens liv.

För det första undrar jag hur och varför gör man tummen ner på det här inlägget? Vad i hela friden kan vara provocerande med det här inlägget???

i övrigt härligt att att höra, min sambo har heller aldrig haft problem med kvinnor (innan mig) med sina 172 cm och vet också flera andra korta män som heller inte haft problem. Och precis som du säger varför skulle man dras till såna ytliga kvinnor?

När man läser här på FL om storlek på längd och den manliga kroppsdelens betydelse är det tamme  17 så att jag skäms över kvinnosläktet.

Svar på tråden Orolig över längd