Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Orolig över längd

Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:40:04 följande:

Sen tror jag men det är också bara vad jag tror att det som oftast har betydelse (om det nu har det) så är det nog att man som tjej kanske i första hand inte attraherad av män som är kortare än en själv. 

Jag personligen har aldrig känt mig bortvald pga längd men ställer ändå frågan här nu hur ni män ser på kortare tjejer? Med tanke på att det verkar vara så viktigt med långa killar.

Nu är jag förstås en längre kvinna (174 cm) och min partner är 184. Vi har pratat om detta med längd, det var en av de första komplimangerna han fick av mig, att det är så härligt med en lång man.

Hans inställning till längd hos en kvinna är att hon helst ska vara minst 170, annars blir skillnaden för stor. Och jag håller med, jag skulle inte heller vilja ha en man på 2 meter, skillnaden blir för stor då också.

Själv kan jag inte tänka mig en kortare man, min minimigräns är 180 cm på en potentiell partner. Det är liksom inget att diskutera ens, sen får han vara hur bra "på insidan" som helst. För mig är han oattraktiv ändå.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-09 16:03:35 följande:
    Det förvånar mig inte att din man fick komplimanger för sin längd. Även min pappa fick det av min mamma.

Ja, såklart han säger att han föredrar en lång kvinna då du är lång.  
    Men för de flesta män spelar längden mindre roll än det gör för kvinnor. 

Just 180 cm är minimigräns även för många kortare kvinnor.  Inte alls ovanligt att det står att män under 180 cm göra sig ikke besvär på dejtingsidor..
    För min del spelar det ingen roll om han gillar även korta kvinnor, han sa inte det för att göra mig nöjd.
  • Anonym (Mimmi)
    CrazyDaddy skrev 2024-08-10 11:22:19 följande:

Jag är ganska kort man och har haft längre tjejer. Vem bryr sig egentligen? Det handlar i slutändan om självförtroende och hur man behandlar sin partner. 

Jag bryr mig. Skulle bara kännas konsigt och osexigt med en kort man.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hanna) skrev 2024-08-10 11:34:14 följande:

Vilken tur att inte alla tycker så! Skrattande

Verkligen, men jag kan inte rå för hur jag känner.
    Har en väninna som är 129 cm kort, hon har både man och tre barn. Så ja, det är tur att alla inte känner som jag.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-10 12:41:50 följande:
    Vikten kan du i alla falla påverka.
    Måste vara jättejobbigt att vara i minoritet (kort) och bara vara intresserade av anorektiskt magra (minoritet) kvinnor.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-10 13:45:32 följande:
    Att vara kort och inte attraherad av mulliga/överviktiga/feta är inte lätt nej.  Man slåss liksom med majoriteten av män.
    Jag tror inte att majoriteten faktiskt är intresserade av främst magra kvinnor. Smala, absolut, men inte så magra som du föredrar.
    Det ska du nog vara glad för.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-11 11:52:12 följande:
    Tror inte jag heller. Jag tror att majoriteten av kvinnor och män vill ha en partner som är normalviktig. 
    Precis, ordet "normal" har ju en viss betydelse.

Sen finns det såklart de som avviker från detta och det får ju vara så. Men att hävda att majoriteten vill ha en utmager kvinna är helt enkelt inte korrekt.

Skulle tro att Pelle, nej jag menar Rob, har utvecklat detta "krav" som en sorts kompensation för sin ringa längd.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-11 12:53:19 följande:
    Hur gammal är du rob undrar jag av ren nyfikenhet?
    Jag gissar att han är max 30 om ens det. Lite över 20 känns mer rimligt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-11 13:31:10 följande:
    155-180 cm
    Helst inga barn sen tidigare 
    Rökfri
    Gilla träning
    Ålder?
Svar på tråden Orolig över längd