Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Orolig över längd

SmulanFnulan skrev 2024-08-09 11:46:24 följande:

Om du fortsätter ta upp din sons framtida längd som ett problem så kommer du grusa hans självförtroende och självkänsla totalt. DET, om något, kommer vara förödande för honom i alla delar av livet.

Så är det absolut.  Även om han kommer att inse när han växer upp att korta män blir oftare ratade på dejting marknaden iaf.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Isabella) skrev 2024-08-09 11:39:20 följande:

Jag minns när jag väntade mitt första barn för snart 18 år sen, jag är 166 och pappan är 169. Vi behövde göra tillväxtultraljud en gång men allt var normalt. Jag frågade läkaren och barnet kommer bli kort och hon sa lite halvt på skämt att om du vill ha ett långt barn skulle du valt en annan pappa. Lite så är det ju .. skaffar man barn med någon som är kort och man själv inte är väldigt lång så är det väl ganska troligt att barnet blir det också. Vi fick en dotter och hon är iförsej bara strax under meddellängd (163 cm). 

Min sons pappa är 187 så där är det nog lugnt haha.. 
    Tror ni helt enkelt får acceptera att sonen kanske inte blir jättelång men samtidigt vet man ju aldrig , många blir längre än sina föräldrar. 

Ja, det där är ett lotteri.
    Min pappa är 184 cm och mamma 164 cm.  Själv vart jag 173 cm.  
  • Anonym (Rob)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-08-09 12:56:01 följande:
    Ja, det är ju väldigt viktigt att inte medvetet eller omedvetet ge honom dåligt självförtroende eller omotiverad fokusering på längd, håller verkligen med dig om detta!
    Ja, min mamma sa alltid att hon föll för pappa för att han var lång.  Det kändes mindre roligt att höra när man själv stannade på 173. Men hon trodde väl att vi alla skulle bli långa.  Men mina bröder är också kortare än sin far.

Sen är det himla fokus på att man ska berömma barn hur långa de har blivit.  
  • Anonym (Rob)
    Pixxel skrev 2024-08-09 13:20:14 följande:

Jag är ett sådant barn.

Min mor sa till mig i 18-års åldern att det kommer bli svårt för mig att hitta en flickvän. Det stämmer, 36 år och fortfarande inte haft något förhållande.

Om jag får barn vill jag absolut ha en dotter.

Hur lång är du ?

Är du under 170 blir det svårare.  Själv har jag haft 4 förhållanden så det är definitivt inte omöjligt ändå.  Men de attraktiva kvinnorna tenderar att gå efter de långa killarna.
    Så har du inte så höga krav och inte är jättekort är det inte omöjligt.
  • Anonym (Rob)
    Pixxel skrev 2024-08-09 13:34:13 följande:
    Jag är strax under 1.70. Just det där med attraktiva kvinnor är jag inte riktigt säker på. Min erfarenhet säger mig att de snyggaste tjejerna bryr sig mindre om längd och de mindre attraktiva tjejerna vill ha en lång man för att kompensera sitt eget undermåliga utseende.
    De attraktiva kvinnorna har större valmöjligheter och kan vilja vem de vill och väljer bort korta män därför.   

Så där håller jag inte med dig.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Hanna) skrev 2024-08-09 13:43:30 följande:

Tycker på riktigt det är sorgligt hur viktigt längd är för folk. Jag och sambon är i princip jämnlånga på 163 och 164. Han hade tjejer innan mig också och flera var längre. Känner att ni killar som är korta träffar fel tjejer? Eller så kanske ni är så osäkra själva att tjejen blir osäker? 

Till TS: Finns väl SÅ många egenskaper som är viktigare än längd? Uppfostra en underbar son i stället och spegla inte över ditt komplex över längd till honom. 

Mindre fagra tjejer har mindre fagra killar.   Eftersom längd anses attraktivt bland alla kvinnor så blir man automatiskt fulare som kort.  Så ja siktar man nedåt så är det lättare att träffa en kvinna.

eu.aberdeennews.com/story/lifestyle/2016/10/19/aller-men-have-prettier-girlfriends-studies-show/116698358/
  • Anonym (Rob)
    Pixxel skrev 2024-08-09 13:59:18 följande:
    Jag har kollat mycket Youtube på ämnet och min känsla är att osäkra tjejer har ett större behov av en lång man än vad säkra tjejer är.
    SmulanFnulan skrev 2024-08-09 13:40:53 följande:
    Försöker inte på något sätt underminera din inställning men jag skulle vilja påstå att ditt dåliga självförtroende är en större bidragande orsak till varför du inte hittat någon tjej än vad din längd är. Sen är det så klart att det kan ha ett samband.
    Jag har inte alltid haft dåligt självförtroende gällande min längd. Det har uppstått efter alla dessa år av singelliv.
    Det finns studier som visar att du har fel.  Längd hos män har alltid ansetts attraktivt.
    Attraktiva tjejer har bättre självförtroende och de kanske kan säga i intervjuer att längd inte spelar någon roll för dem. Men i slutändan väljer de ändå en lång man för att det är attraktivare.

Här har du en studie.

eu.aberdeennews.com/story/lifestyle/2016/10/19/aller-men-have-prettier-girlfriends-studies-show/116698358/
  • Anonym (Rob)

This research supports the fact that women prefer tall men. Because women find tall men more attractive, taller men generally have more options and they choose the prettiest woman they can get. Let's straighten this all out; we know that women prefer tall men, so we all chase the tallest, most manly men and then those men get to pick the one woman they want from their crowd of admirers. No surprise, they pick the one they find most attractive. Bottom line, ladies: our preference lets the taller men have prettier girlfriends.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-08-09 14:44:53 följande:
     Nu är jag förstås en längre kvinna (174 cm) och min partner är 184. Vi har pratat om detta med längd, det var en av de första komplimangerna han fick av mig, att det är så härligt med en lång man.

Hans inställning till längd hos en kvinna är att hon helst ska vara minst 170, annars blir skillnaden för stor. Och jag håller med, jag skulle inte heller vilja ha en man på 2 meter, skillnaden blir för stor då också.

Själv kan jag inte tänka mig en kortare man, min minimigräns är 180 cm på en potentiell partner. Det är liksom inget att diskutera ens, sen får han vara hur bra "på insidan" som helst. För mig är han oattraktiv ändå.
    Det förvånar mig inte att din man fick komplimanger för sin längd. Även min pappa fick det av min mamma.

Ja, såklart han säger att han föredrar en lång kvinna då du är lång.  
    Men för de flesta män spelar längden mindre roll än det gör för kvinnor. 

Just 180 cm är minimigräns även för många kortare kvinnor.  Inte alls ovanligt att det står att män under 180 cm göra sig ikke besvär på dejtingsidor..
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-09 16:27:22 följande:
    Men du har väl haft förhållanden? Då är det ju inte omöjligt alls att hitta en tjej. Eller kommer jag ihåg fel. 
    Jo, jag har haft några kortare förhållanden. Inte omöjligt. Men definitivt mycket svårare att träffa någon.  
Svar på tråden Orolig över längd