Orolig över längd
Om du fortsätter ta upp din sons framtida längd som ett problem så kommer du grusa hans självförtroende och självkänsla totalt. DET, om något, kommer vara förödande för honom i alla delar av livet.
Om du fortsätter ta upp din sons framtida längd som ett problem så kommer du grusa hans självförtroende och självkänsla totalt. DET, om något, kommer vara förödande för honom i alla delar av livet.
Jag minns när jag väntade mitt första barn för snart 18 år sen, jag är 166 och pappan är 169. Vi behövde göra tillväxtultraljud en gång men allt var normalt. Jag frågade läkaren och barnet kommer bli kort och hon sa lite halvt på skämt att om du vill ha ett långt barn skulle du valt en annan pappa. Lite så är det ju .. skaffar man barn med någon som är kort och man själv inte är väldigt lång så är det väl ganska troligt att barnet blir det också. Vi fick en dotter och hon är iförsej bara strax under meddellängd (163 cm).
Min sons pappa är 187 så där är det nog lugnt haha..
Tror ni helt enkelt får acceptera att sonen kanske inte blir jättelång men samtidigt vet man ju aldrig , många blir längre än sina föräldrar.
Jag är ett sådant barn.
Min mor sa till mig i 18-års åldern att det kommer bli svårt för mig att hitta en flickvän. Det stämmer, 36 år och fortfarande inte haft något förhållande.
Om jag får barn vill jag absolut ha en dotter.
Tycker på riktigt det är sorgligt hur viktigt längd är för folk. Jag och sambon är i princip jämnlånga på 163 och 164. Han hade tjejer innan mig också och flera var längre. Känner att ni killar som är korta träffar fel tjejer? Eller så kanske ni är så osäkra själva att tjejen blir osäker?
Till TS: Finns väl SÅ många egenskaper som är viktigare än längd? Uppfostra en underbar son i stället och spegla inte över ditt komplex över längd till honom.
This research supports the fact that women prefer tall men. Because women find tall men more attractive, taller men generally have more options and they choose the prettiest woman they can get. Let's straighten this all out; we know that women prefer tall men, so we all chase the tallest, most manly men and then those men get to pick the one woman they want from their crowd of admirers. No surprise, they pick the one they find most attractive. Bottom line, ladies: our preference lets the taller men have prettier girlfriends.