-
Hej FL! Jag behöver hjälp att tolka min kille.Vi är i 35 årsåldern och varit tillsammans i snart två år. Vi har pratat om att ta förhållandet till nästa nivå, jag älskar denna kille. Men är osäker på en tjejkompis till honom och vet ingenting just nu. Han har kontakt med henne och de ses kanske två gånger i månaden. Jag har aldrig fått träffa henne. Jag vet att de haft en sexuell relation vid flera tillfällen genom åren sedan ung ålder och att hon även blev arg på honom när han inledde en relation med mig. Hon har enligt honom sagt att hon alltid kommer att känna speciellt för honom men kommer att nöja sig med vänskap eftersom hon respekterar att han är med mig, men att hon alltid kommer att hoppas på något mer. Det som stör mig är att det alltid är han som tar initiativ till att träffa henne och han vill helst inte bryta kontakten med henne för de har känt varandra så många år och haft mycket outrett.Han säger även att hon ser bra ut och hade bra sexliv tillsammans men att han idag enbart fokuserar på oss. Jag stör mig på deras kontakt och på att hon fantiserar om att de ska bli tillsammans en dag. Jag blir riktigt arg faktiskt. Hur skulle ni tänka här? Jag vill samtidigt inte kontrollera honom eller vilka han umgås med.
-
Svar på tråden Hans tjejkompis
-
Ingen? Killar får gärna svara och tolka också.
-
Min första tanke?
Han gillar att ha henne kvar runt sig för det smörjer hans ego, och han har kvar hennes kaka på lager samtidigt som han får äta din.... och händer det nåt så du försvinner med din kaka så står hon där med kakfatet redo.
Mycket metaforer nu, men jag tror du fattar.
Men alltså, han är vuxen och bör fatta att det där inte är okej. Och jag tycker du har mer än rätt att ställa lite krav på honom. -
Låter praktiskt att ha älskarinnan så öppet, mitt under näsan på tjejen.
Det är vad jag tror. Men jag brukar ha rätt 11 fall av 10. -
Aldrig i livet 😂 vad går du med på här egentligen! Be honom bryta kontakten!! Man kan inte tvinga någon att bryta med någon annan man man kan sätta krav på vad man själv vill ha i en relation
-
Har väldigt svårt att tro de inte ligger med varandra.
-
jag skulle kunna skriva en hel bok om hur fel det här är, men jag tror redan du vet.
-
Men hur ska jag uttrycka detta? mtp att de varit vänner i femton år?
-
Anonym (Förvirrad) skrev 2024-08-09 14:23:17 följande:
Du säger det bara!
Hej 👋🏼 du! Din tjejkompis. Jag tycker er relation är för mycket för mig och vad jag är bekväm med i ett förhållande. Jag är inte längre okej med den intensiva kontakt och träffar ni har. Jag förstår att du inte vill Bryta kontakten men jag vill och tänker inte ha det här stressmoment i mitt liv. Jag vill att du funderar under dagen på hur du vill att din framtid ska debut och sen meddela mig.
-
Säg som du skrev i startinlägget! Hon är uppenbarligen ute efter honom och har andra känslor än rent vänskapliga. Och säger det rent ut! Då är det olämpligt för alla att de träffas ensamma, även för henne då han ger henne falska förhoppningar.Anonym (Förvirrad) skrev 2024-08-09 14:23:17 följande:
-
Han har sagt att hon är en nära vän som känner honom på ett djupare plan och att han verkligen inte vill bryta med henne igen.