Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Hjälpa min mamma med adootionstrauma

Din mamma har gått igenom mycket under sina mest känsliga och utsatta år. Jag tror inte du kan göra något här utan att vädja att hon söker professionell hjälp. Prata, eller skriv ett brev, och förklara hur du känner och vad du ser. Vad du själv fått uppleva och vad du behöver för att ni ska ha en fin relation i framtiden. Antingen tar hon det till sig eller så avfärdar hon dig. Händer det sistnämnda måste du själv avgöra hur ofta du orkar träffa eller ha kontakt med henne. Önskar er all lycka till! 

• Anonym (Hm)
    Anonym (123) skrev 2024-08-09 13:17:30 följande:

Jag glömde lägga till att hennes hem är ett fruktansvärt kaos. Smutsigt och fyllt med prylar. Min pappa vill rensa men han får inte för min mamma säger han.

Vi misstänker också att hon har ett shoppingberoende då hon köper massa saker på kredit som hon sedan inte ens öppnar och fyller hela huset med. 

När jag frågar om hon köper mycket på kredit säger hon att hon har massa pengar och jag ska inte oroa mig. Misstänker att hon säljer av från sina aktier för att kunna fortsätta konsumera. Hon har ingen buffert alls. 

Hon är en trasig själ, med andra ord. Det ger henne inte rätt Att behandla andra illa, samtidigt som det kan vara en förklaring till varför hon beter sig som hon gör. Vad var det för typ av terapi hon använde sig av och som hon kände fungerade? Psylodynamisk terapi är fruktansvärt krävande och tar lång tid, men kan också vara det som hjälper henne här. 

vad du ska skriva i brevet vet bara du 😌 oftast är det lättare att ta emot information som kan ses som kritik om man först får höra fina saker om sig själv, tex du som är så himla omtänksam, skulle du kunna hjälpa mig med bla bla. Eller, som i din mammas fall, skulle du kunna börja med Jag beundrar hur stark du är och tänker ofta på vad du fick gå igenom som liten, ingen förtjänar att få ha upplevt något sånt. Och därefter det du vill säga. 

Svar på tråden Hjälpa min mamma med adootionstrauma