• Anonym (Adam)

Hur ska jag tolka henne?

Vi har haft en flörtig stämning, när jag bestämde mig för att göra ett move så kändes hon off. Nu börjar hon med samma flörtiga stämning igen. Vad ska jag göra? Hur ska jag tolka det? 

• Svar på tråden Hur ska jag tolka henne?
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Utveckla) skrev 2024-08-10 16:21:27 följande:
    Du får nog vara mer specifik för att få bra svar.
    Vilken typ av move gjorde du? Och vad sa hon?
    Jag gick fram för att prata, och då verkade hon inte speciellt glad och kollade tveksamt på mig. Så jag kände inte direkt för att bjuda ut henne då. 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Kim) skrev 2024-08-10 21:08:24 följande:

Hon gillar att flirta och är inte intresserad av något mer. Låt hon närma sig lite om hon är intresserad. 

Okej, hur ska man veta det? Är det konstigt att jag försökte ta kontakt? 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Utveckla) skrev 2024-08-10 21:15:28 följande:
    Det är uppenbart eftersom hon blev off när du kom fram. Beror på var du försökte ta kontakt.
    Okej. Så nu ska jag inte försöka ta kontakt igen?
  • Anonym (Adam)
    Anonym (snork) skrev 2024-08-10 21:24:55 följande:

Dont get it started

Hur menar du? 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Kim) skrev 2024-08-10 21:24:52 följande:

Det beror ju på HJR du försöker ta kontakt. Är du en trevlig prick som kan prata om väder och vind men är du en slemmig typ som klär av henne med blicken? Ja du fattar ju själv. Tror inte du ska vara för på utan bara vara vänlig. 

Jag vet inte, det känns som kanske chansen försvann nu? 
    Men det som är störande är när hon fortsätter sin flört med mig. 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Utveckla) skrev 2024-08-10 21:32:40 följande:
    Var träffas ni? På vilket sätt flörtar hon med dig?
    På jobbet, olika avdelningar. Hon brukar alltid kolla och le och verka glad att se mig. När vi varit i gemensamt möte så brukar jag alltid kolla på henne innan jag går till min avdelning och hon brukar stanna och göra samma och ge ett leende som typ ses nästa vecka. svårt att förklara, men man märker det på annat sätt i verkligheten om man är där.

Hon vet ju inte ens vad jag ville. Och nu fortsätter hon på samma sätt. Jag har dock tagit avstånd och beter mig som mot alla andra nu, bara nickar hej typ. Inget flörtande. 
  • Anonym (Adam)

Det beror ju på HJR du försöker ta kontakt. Är du en trevlig prick som kan prata om väder och vind men är du en slemmig typ som klär av henne med blicken? Ja du fattar ju själv. Tror inte du ska vara för på utan bara vara vänlig. 

Nej, ingen slemmig typ.
    Det är svårt få med alla detaljer i text.
    Men jag tror hon såg att jag skulle fram för att prata med henne, och när jag då märkte att hon blev off så låtsades jag gå förbi och hämta något bakom henne, hon stod kvar stel. Så ja, du förstår kanske, men svårt förklara, ser man det i verkligheten så förstår man. 
  • Anonym (Adam)

Vi kollade på varann på avstånd som vanligt och log, men istället för att som vanligt gå förbi och vidare så stannade jag till framför henne, och då försvann hennes leende och hon kollade bort. 
    jag var inte slemmig, utan jag försökte bara känna av stämningen och gick då vidare direkt. 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Kim) skrev 2024-08-10 21:08:24 följande:

Hon gillar att flirta och är inte intresserad av något mer. Låt hon närma sig lite om hon är intresserad. 

Jag tänkte att det kanske kunde vara så också. Men tror inte hon kommer närma sig. 
    Jag var väldigt diskret i början, men så när vi skulle in till våra avdelningar en gång som är mitt emot varann så vände jag mig om för att kolla på henne och hon gjorde samma sak samtidigt. Jag tror hon märkte då att jag var intresserad och efter det har hon alltid haft flörtig stämning och blivit glad när hon ser mig. 
  • Anonym (Adam)
    Ascendere skrev 2024-08-10 22:57:20 följande:

Hon gillar uppmärksamheten du ger henne, men inte dig. 

Hur då gillar uppmärksamheten? Vill hon att jag ska fortsätta? men utan att ta kontakt för då är jag en slemmig typ eller vadå? 
  • Anonym (Adam)
    Ascendere skrev 2024-08-10 22:57:20 följande:

Hon gillar uppmärksamheten du ger henne, men inte dig. 

Hur då gillar uppmärksamheten? Vill hon att jag ska fortsätta? men utan att ta kontakt för då är jag en slemmig typ eller vadå? 
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Kim) skrev 2024-08-11 08:30:44 följande:

Har du ens pratat med henne? Det verkar ju bara vara blickar och leenden. Kan ju vara så att du tolkar in för mycket i det. Sedan beror det på vad dina moves innebär. Försök börja med ett hej och kollegial kontakt. 

Jag vet inte. Det är lite mer komplicerat än det låter.
    Jag tror det kan vara som andra skrivit att hon gillar min uppmärksamhet, men inte mig. Så det bästa är väl att jag låter bli?

Jag skulle bara fram och prata men helt ärligt vart jag lite glad att hon kollade bort, Så jag kunde låtsas gå vidare.
  • Anonym (Adam)
    Anonym (Utveckla) skrev 2024-08-11 08:57:00 följande:
    Och det räckte inte för att du skulle fatta att hon inte vill prata?
    Ja visst.
    men hon har inte avvisat mig ännu. Det var inte helt uppenbart att jag var påväg till henen men man skulle kunna tolka det så.
Svar på tråden Hur ska jag tolka henne?