Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Problem med erektionen - hjälp

Anonym (TS) skrev 2025-05-14 21:13:09 följande:

Uppdaterar i min gamla tråd.

Det har blivit lite bättre och vi kan genomföra samlag typ 1/10ggr. Max.
    Men han har fortfarande svårt att få och behålla erektionen. Och jag upplever aldrig att den blir sådär RIKTIGT hård.
    Nu kan det ju knappast vara att han är nervös med mig, vi har ju träffats hyfsat länge nu.

Jag är ärligt talat osäker på om jag kan fortsätta såhär. Jag saknar regelbundna samlag, att känna ett ordentligt stånd. Och när vi väl har samlag är det intensivt och över på 2-3 min.

Menar du att ett försök av tio lyckas? Hur ofta blir det ungefär? Det är väl känsligt, men vet du hur det har fungerat för honom med tidigare partners? Hur mycket har ni pratat om problemet?
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 11:03:24 följande:
    Ja, max ett av tio. Vi ses bara varannan vecka då vi har barn varannan vecka. Och då blir det ju sex första dagen vi ses, alltså varit ifrån varandra en vecka, och den gången är det största chans att det funkar. Så ses vi 3-4 gånger under den barnfria veckan. Jag hade gärna haft sex alla de dagarna men det är uteslutet. 

Vi har pratat minimalt om detta. Jag märker att det är oerhört känsligt för honom och jag är rädd att förvärra det ytterligare genom att ta upp det.
    Men jag tror det har varit såhär i tidigare relationer också. 

Män har ju olika kapacitet. Du får kanske nöja dig med att försöka få till ett lyckat samlag under veckan och så kanske ha sex på något annat vis ytterligare en gång.

Jag har ganska svårt att klara av samlag och vi har sex 2-3 gånger per månad. Min frus ex kunde var och varannan dag.

Det är bra om han inte känner sig anklagad utan i stället upplever att du stöder honom, men det är förstås lätt att säga.

• Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 12:24:47 följande:
    Jag tror ändå att en liten del sitter mentalt för t.ex om han inte kommer in första försöket, typ att vi hamnat i fel vinkel eller så, då är det kört. Då slaknar han direkt och vi får ha oralsex eller så istället. 
    Den mentala biten kan ha stor betydelse. För mig är det fysiska en viss begränsning. Jag kan ha svårt att få stånd och att bli tillräckligt hård, men det kan också försvinna fort av någon liten störning, pling i telefonen, något ljud från barnens rum etc. Också oron för eller tanken på att det kanske misslyckas kan göra att det är kört.
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 14:51:30 följande:
    Jag vill absolut inte vara anklagande men jag är rådvill. Aldrig varit med om detta med någon jag varit med.
    Förstår att det är jobbigt. Vad säger han själv när han misslyckas? Kommenterar han det eller låtsas han om ingenting? Men det är bra om du försöker hjälpa honom så att han kommer in rätt etc. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 15:09:02 följande:
    Han låtsas som ingenting. 
    Jag hjälper till allt vad jag kan, tro mig. Och jag gör absolut ingen grej av det när han slaknar. 
    Jag tror säkert att du gör vad du kan. Han verkar ha det ännu svårare än vad jag har. Det är svårt när ni inte kan prata om det. Vad händer om du säger att du längtar efter skönt sex med honom, att du ser fram emot att ni ska ha det skönt tillsammans, att få göra det skönt för honom etc? Upplever du att han känner sig nervös inför samlagen? Är ni fortfarande så tända som du skrev i början. Det är ju konstigt om han är jättetänd men låtsas om ingenting när han misslyckas. Själv uttrycker jag besvikelse när det inte funkar men frun lugnar mig och säger att vi försöker en annan gång. Men jag kan förstå om hon måste vara besviken ibland, när hennes ex var min raka motsats.  Använder ni kondom? 
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 15:36:40 följande:
    Måste förresten vara jobbigt att veta att hennes ex var din raka motsats?
    Visst. Men något jag får ta bara. Det är förstås inget som hon använder mot mig eller breder ut sig om, men jag har insett det när vi har pratat om vad som funkar för henne, vad hon har för erfarenheter etc. Men det kanske bidrar till min osäkerhet
Svar på tråden Problem med erektionen - hjälp