Blir galen på en unge på förskolan
Min dotter är 2 år och går på förskola tillsammans med en ett år äldre pojke med Downs. Denne pojke är hela tiden på min flicka och drar henne i håret så stora tussar åker av, knuffar henne så hon slår sig, nyper henne, kastar leksaker hårt på henne.
Det är personalen som berättat. De har ingen resurs för pojken och säger att de är förtvivlade för hur han gör mot min dotter. Självklart är även jag förtvivlad.
Det är bara henne han ger dig på för att hon blir så rädd då hon blir paralyserad.
Han är tydligen oerhört snabb men har inget språk och de vet inte hur mycket han förstår.
Jag fick veta om min flickas situation när en personal berättade och då hade det hållit på.
Jag är beredd att flytta min flicka men det blir i så fall till intilliggande stad då här bara finns en förskola. Hon kommer då ifrån sina kompisar och får inte gå tillsammans med dem hon sedan ska börja förskoleklass med.
Hon är blyg och hade svårt att skolas in.
Vad hade ni gjort som har jämnåriga barn?
Tycker det är fel att barn med dessa ageranden ska gå i grupp om de kränker och skadar andra men förstår ju att det inte finns alternativ.