• Anonym (Villnågonprata)

Jag ska lämna min missbrukande sambo. Känner mig så ensam.

jag har nu bestämt mig för att lämna min relation jag är i. Anledningen till att jag skriver här är för att jag har inga vänner och jag känner knappt att jag kan prata med min familj.. 

Min kille och jag som bor tillsammans har varit tillsammans i nu 1,5 år och det gick väldigt fort från att vi träffades till att jag flytta till en annan stad för att bo med honom. Jag hade ändå inte mycket att förlora och ville komma iväg av den anledningen vart det såhär. 

Min kille röker cannabis varje dag och är otroligt lat. Han är snäll men vill aldrig hitta på någonting med mig. Jag känner mig så otroligt ensam och övergiven och har bett om flera gånger att jag vill göra saker hitta på roliga saker och inte kasta bort livet av att bara sitta hemma och aldrig göra någonting. När vi är hemma sitter han och skrollar i luren i timmar och kan max på sin höjd kolla en film med mig. men aldrig lagar vi mat eller går en prommenad och städar gör jag jämnt efter han. På helgerna sticker han iväg och festar och inte är jag medbjuden och sen massa droger på det. när min hund gick bort och jag var ledsen och grät så sa han till mig att jag borde sluta tycka så jävla synd om mig själv. 

vi har haft diskussioner om detta nu iaf senaste 6 månaderna och jag inser bara nu att det kommer aldrig bli någon skillnad av vad jag än säger eller gör så kommer han alltid vara detsamma. 

jag känner mig dock otroligt ensam och tycker det känns sjukt jobbigt att ta mig igenom detta. 

jag börjar plugga nu i höst och kommer bo nu helt själv utan en enda vänn ens att prata med och jag har så otroligt svårt och jobbigt att skaffa vänner Pga så mycket jobbiga svek från tidigare vänner och barndom. någon som gått igenom liknande och vill prata om sin erfarenhet. Sitter här och gråter av hur jobbigt allting känns.  imogon ska jag kolla på en ny lägenhet 

• Svar på tråden Jag ska lämna min missbrukande sambo. Känner mig så ensam.
  • Jårdi

Beklagar att du behöver gå igenom detta, men tycker du tänker klokt som lämnar relationen. På sikt är det bra för dig! vad tror du om att ta en samtalskontakt för att få stöd i separationen och alla andra känslor? 

• Anonym (Kvinna 30plus)

Skitbra!! Bra jobbat! 
    Du kan aldrig förändra någon som missbrukar, dom måste själva skapa en förändring. 

Ta hand om dig själv, är steg 1. Resten kommer du märka faller på plats med tiden! 

Svar på tråden Jag ska lämna min missbrukande sambo. Känner mig så ensam.