• Anonym (Hm)

Har min magkänsla rätt, eller överdrivet jag?

Har känt så här många gånger. När jag frågar min syster om vi kan ses eller komma förbi så är svaret på ett sånt vis att jag HELT tappar lusten. Känner att hon inte vill ses. Svaren jag får är nästan alltid typ så här om jag frågar om vi kan ses:

"När då isådanafall?"

Eller 

"Jag slutar 17.00. Tänkte träffa Lily men kan avboka det isådanafall."

Eller
    "Får se" 

Eller: 

"Det ska bli regn enligt smhi".

Eller

"Jag måste hem försr isådanafall, måste gå ut med hundarna".

Dvs ALDRIG som svar får jag:
    "Ja  kul! Kan efter 17"

Eller:
    "Ja det sks bli bra väder, passar ju bra ute då!"

Eller:
    "Ja imorgon eller kanske på onsdag annars?"

Eller:

"Ja bra ide, kolla om mamma vill följa med? Jag kan höra med henne också!"

Dvs svaren känns som om det är jobbigt att ses, så tolkar jag dem. Som att man är ett besvär. Vet inte om jag överdriver men har bara känslan som växer sig starkare varje gång jag frågar. Å det är ikte ofta vi ses.

Hon å andra sidan frågar jättesällan och då oftast ssmma dag och aldrig med framförhållning. Vill aldrig boka upp något, eller göra något mer avancerat som resa. Tycker d e så trist sätt. 

• Svar på tråden Har min magkänsla rätt, eller överdrivet jag?
  • Anonym (Oj)

Du överdriver verkligen, ses ni sen, alltså efter att hon varit ute med hundarna tex?

• Anonym (Hm)

Ja ibland men det är nästan alltid på mitt initiativ. Det kanske mest är tonen och att det ofta känns som besvär. Vet inte,  kan inte riktigt sätta ord på det. I somras sågs vi tex ingenting,  och det är nog enbart för att jag inte var ihärdig. Jag föreslog en utflykt,  hon sa får se, ville inte bpka upp för tidigt och sen tog hon aldrig upp det och jag blev lite less över det svalna intresset.

• Anonym (Oj)

Systrar tar man ibland lite för givet, släng iväg ett sms typ "hej, nu var det längesen vi sågs och jag saknar dig, vill du försöka ses i veckan/helgen?

Hon tycker inte att du är till besvär, iså fall skulle hon hittat på ursäkter att inte ses öht, brukar ni prata i telefon eller skickar ni sms? Det sistnämnda är väldigt enkelt att tolka fel

• Teresse7

Det kan va lite knepigt med systrar ibland. 

Hur ofta träffas ni? Har du testat att strunta i att fråga en längre period? Tänker att hon kanske kommer på att hon saknar dig om du inte frågar... 

Hoppas iaf det löser sig TS

• Dexter dot com

Hon har nog bara inte samma behov av att ses lika ofta som du har så låt henne ta initiativ till att ses i fortsättningen.

• Anonym (Malin)

Du överdriver inte, det är inte viktigt för henne att träffa dig.

Men det är lätt att kolla var hon står, låt bli att ta kontakt och föreslå träffar får du se om hon reagerar och saknar dig.

Svar på tråden Har min magkänsla rätt, eller överdrivet jag?