• Anonym (Olust)

Blev ni lyckligare när ni gick ner i vikt? Svara ärligt.

Jag är överviktig. Trivs inte med spegelbilden,  hur kläderna sitter, att jag svettas lätt och är otymplig.

Har aldrig varit överviktig förr och tål inte detta. Känner inte igen min kropp.

Är helt säker på att mitt dåliga humör just nu har med min viktökning att göra, och att jag kommer bli mycket gladare om jag blir smal igen. Man vågar inte säga det, det känns som folk blir arga då för att man vill vara smal. 

Men jag undrar ni som kämpat och lyckas gå ner, blev ni lyckligare av det?

• Svar på tråden Blev ni lyckligare när ni gick ner i vikt? Svara ärligt.
  • Anonym (K)

Definitivt. Viktnedgång är inte lösningen till alla ens personliga problem men det hjälper ens självförtroende en bra bit på vägen. 

Jag blev mer köpsugen också. Har precis packat upp senaste beställningarna med snorbilliga reapriser såhär i slutet på sommaren. Halloweenkläder, julkoftor, advent, jul och nyårsklänningar, nya fräscha strumpbyxor, ja, hela kittet inför kommande höst och vinterhögtder.

Viktnedgång till en normal och proportionerlig fin kropp gör det sååå mycket roligare att prova nya kläder och göra sig fin.

Och utöver den ytliga belöningen så mår man mycket bättre i kroppen. Sover bättre, mer rörlig, mjukare i lederna, bättre kondition, mer ork till allt typ. 

• Anonym (TuffBrud)

Absolut! 
    Har gått ner 36 kg. Gått från storlek 3XL till L. 
    Allt har förändrats! Jag älskar det! Folk säger att jag strålar!

• Anonym (nope)

Jag blev inte lyckligare av att gå ner i vikt, men jag gick ner i vikt av att vara lycklig.

• Lynx123

Ja! Alltså inte på rosa moln eller så utan snarare en förbättrad ajälvkänsla och ökad glädje i vardagen.

• Anonym (Tjockisen)

Blir ju oerhört nyfiken på hur ni gjort för att gå ner i vikt. 
    Känns som att jag testat allt och lite till. 

• Anonym (Patrick)
    Anonym (Tjockisen) skrev 2024-08-11 07:11:28 följande:

Blir ju oerhört nyfiken på hur ni gjort för att gå ner i vikt. 
    Känns som att jag testat allt och lite till. 

Det beror 80% på det man VÄLJER att stoppa i sin mun. Ät mindre kolhydrater(socker, pasta, potatis och bröd). Drick inte sötade drycker. Ät mindre portioner(det är en vana). Ha EN dag i veckan då du unnar dig lite extra gott.

20% är rörelse. Ut och gå.

Du kommer att bli nöjd när du kommer en bit på vägen.
  • Anonym (Nej)

Nej det skulle jag inte påstå. Jag har gått ner nästan 30 kg och känner att den stora skillnaden är att jag nu är lite mindre orolig att få dålig hälsa när jag blir äldre. Också är det ju enklare att köpa kläder förstås, men det ger väl inte direkt lycka.

Jag var lycklig innan också, men nu är jag 55 år och misstänker att med 30 kg övervikt så kan man inte ha turen att fortsätta vara frisk hur länge som helst, så det var nödvändigt att gå ner nu. 

• JMRA

Tränat på rätt ordentligt hela livet och gått i perioder då jag haft som mål vara stor och stark eller "smalare" i bättre form. Pendlat 30kg hit och dit och mitt svar blir att du kommer vara lyckligare av att vara i den form du vill vara i än tvärt om. 🙂👍

• Anonym (Elisa)

Kan inte säga att jag blev lycklig per automatik men livet blev enklare och jag orkade ta tag i saker som tidigare gjort mig stressad, orolig och ledsen. Gick ner 40 kg.

• Anonym (Petra)

Jag gick upp mycket under Graviditeten (35 kg ca) och led fruktansvärt. Hatade känslan av att kroppen kändes tung och otymplig. Kände mig aldrig riktigt fräsch och orkade ingenting. Hade aldrig stått ut att leva så en längre tid så jag tränade, åt nyttigt och lyckades därmed gå ner 40 kg på ca 1 år. Är jag lyckligare? JA definitivt, jag känner mig stark, fräsch och pigg igen. Vill aldrig mer uppleva känslan av att kroppen känns så tung 

Svar på tråden Blev ni lyckligare när ni gick ner i vikt? Svara ärligt.