Överreagerar jag?
Det har varit dåligt mellan mig och min sambo rätt länge nu. Jag får inte kyssa henne, sex kan Jag glömma (har inte ens försökt ta upp det då hon sagt rakt ut att hon inte vill ha sex), har då och då något kort samtal när vi kollar på TV på kvällen, osv.
Samtidigt säger hon att hon vill försöka.
Vi pussas och kramas godnatt och när vi skiljs åt på morgonen. Och kanske en gång i veckan under andra omständigheter.
Idag var vi på en tillställning hos ett par bekanta. Direkt när vi kom dit så fick hon ögonkontakt med en kille och jag såg hur hon rodnade. Sen slog hon sig ned på en stol nära honom och försökte hela tiden få ögonkontakt med honom. Exempelvis varje gång hon skrattade åt något så tittade hon på honom. Han ignorerade dock henne. Han verkade tycka att hon var obekväm. Och han är gift så jag förstår honom.
Efter ett tag försvann hon iväg med mannen i värdparet som hon knappt känner.
De gick ensamma i trädgården rätt länge. Hon log hela tiden mot honom, iaf varje gång jag kollade ditåt, och skrattade mycket.
Kan inte minnas sist hon och jag hade en sadan stund. Kanske att det var för 3 år sedan. Jag ignorerade det för stunden. Jag har nog blivit van att det är så här.
När vi kom hem så skulle jag iväg och hjälpa en polare med en sak. Vi pussades innan jag gick men som ofta såg hon inte glad ut. Förr i tiden log hon alltid mot mig.
Det känns inte som hon ger mig någon energi eller fokus. När jag kom hemm nyss sa jag till henne lugnt att det var väldigt länge sedan hon och jag hade en trevlig pratstund som den hon hade idag med X.
Hon sa att hon var för trött för att prata och det stämmer kanske. Men vi pratar ju knappt heller när hon inte är trött. Så fort barnen leker själva så ska hon göra en massa annat. Prata om relationen säger hon oftast att det är konstigt och inget hon gjort i tidigare relationer.
Känner att det här går ut över min sömn, mitt jobb, mitt mående och min hälsa.