• Anonym (Frågvis)

Dejten nämner hur killar gillar henne?

Håller på att dejta en tjej nu som jag verkligen har börjat gilla. Ett problem dock! I tid och otid håller hon på att nämna en massa andra killar.

"Den killen tyckte jag var snygg, men jag är inte intresserad." Jaha?

Jag tycker att du är snygg jag med.. Men du må ju vara killtokig om du går runt och snackar killar med en kille. 

Varför gör hon såhär? Finner vad hon gör med alla andra inte något intressant alls. 

• Svar på tråden Dejten nämner hur killar gillar henne?
  • AlbaC

Säg till henne att det gör dig obekväm. Vissa tänker inte alltid innan de pratar. Har själv råkat göra så med en dejt. 

• Anonym (Frågvis)
    AlbaC skrev 2024-08-11 21:40:56 följande:

Säg till henne att det gör dig obekväm. Vissa tänker inte alltid innan de pratar. Har själv råkat göra så med en dejt. 

Jo. Jag får väl göra det. Undrar bara hur det kan komma sig? För det är inte första gången som jag hör kvinnor hålla på så heller. 
  • Anonym (Är väl det som är hennes intresse?)

När man är bekväm med någon är det lätt att man bara babblar på om saker man själv tycker är intressant och kanske inte tänker efter hur lyssnaren kommer ta det där.

Nu är ju att prata om andra killar när man är på en dejt med en kille lite väl puckat och okänsligt men jag känner väldigt väl igen att vara bekväm med någon, babblandet och att missa att den man pratar med inte är intresserad av konversationen egentligen.

Jag gör ofta så mot min man, kan prata om grejer jag vet han finner är helt ointressant och eftersom han inte säger ifrån och låtsas vara intresserad (han vet att jag inte har några väninnor att prata med heller) så kan jag babbla på förmodligen alldeles för länge.

• Anonym (Nina)

Fråga om hon vill att du ska berätta om alla gånger någon tjej sagt något uppskattande om dig, eller om ni ska båda två strunta i att nämna vad andra sagt. Hon är säkert osäker och vill framstå som attraktiv så att du ska vara glad över att hon gillar dig när hon haft andra chanser. 

Hade en pojkvän som höll på så där. Frågade honom varför han drog upp detta, om det var relevant för vårt förhållande och om han ville att jag skulle börja berätta om allt positivt som killar sagt till mig. Han slutade då med dessa kommentarer. 

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (Är väl det som är hennes intresse?) skrev 2024-08-11 21:54:17 följande:

När man är bekväm med någon är det lätt att man bara babblar på om saker man själv tycker är intressant och kanske inte tänker efter hur lyssnaren kommer ta det där.

Nu är ju att prata om andra killar när man är på en dejt med en kille lite väl puckat och okänsligt men jag känner väldigt väl igen att vara bekväm med någon, babblandet och att missa att den man pratar med inte är intresserad av konversationen egentligen.

Jag gör ofta så mot min man, kan prata om grejer jag vet han finner är helt ointressant och eftersom han inte säger ifrån och låtsas vara intresserad (han vet att jag inte har några väninnor att prata med heller) så kan jag babbla på förmodligen alldeles för länge.

Så du tycker inte det skulle vara konstigt om jag varje gång vi träffades på helgen. Satt och diskuterade alla kvinnor som jag har varit med, vilka som flörtade med mig affären, och vilka som var innanför mina byxor och hur mycket som dom bara avguuudade mig.

Innan dig? 

Utan att du har frågat om det. Du försöker vara närvarande ha en trevlig kväll/dejt och lära känna henne...
  • Anonym (sotis)

Ojdå, du låter svartsjuk haha.

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (Nina) skrev 2024-08-11 21:59:29 följande:

Fråga om hon vill att du ska berätta om alla gånger någon tjej sagt något uppskattande om dig, eller om ni ska båda två strunta i att nämna vad andra sagt. Hon är säkert osäker och vill framstå som attraktiv så att du ska vara glad över att hon gillar dig när hon haft andra chanser.

Det är lite så som det känns med.. Men det är synd om hon skulle gå runt och känna så omkring mig. Jag tycker liksom inte att jag skulle ha hymlat något med att jag faktiskt tycker om och gillar henne. 

Det bare fortsätter.
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (sotis) skrev 2024-08-11 22:01:56 följande:

Ojdå, du låter svartsjuk haha.

Ja.. Jag kanske är svartsjuk på att andra inte vet hur man beter sig kanske? 
  • AlbaC
    Anonym (Frågvis) skrev 2024-08-11 21:59:46 följande:
    Så du tycker inte det skulle vara konstigt om jag varje gång vi träffades på helgen. Satt och diskuterade alla kvinnor som jag har varit med, vilka som flörtade med mig affären, och vilka som var innanför mina byxor och hur mycket som dom bara avguuudade mig.

Innan dig? 

Utan att du har frågat om det. Du försöker vara närvarande ha en trevlig kväll/dejt och lära känna henne...
    Men är det så illa så hon säger vilka hon legat med?
  • Anonym (Är väl det som är hennes intresse?)
    Anonym (Frågvis) skrev 2024-08-11 21:59:46 följande:

Innan dig? 

Jo givetvis hade jag tyckt det var konstigt, sunkigt och äckligt. Jag försökte mer förklara hur hon tänker eller rättare sagt inte tänker.
Svar på tråden Dejten nämner hur killar gillar henne?