Anonym (Är väl det som är hennes intresse?) skrev 2024-08-11 21:54:17 följande:
När man är bekväm med någon är det lätt att man bara babblar på om saker man själv tycker är intressant och kanske inte tänker efter hur lyssnaren kommer ta det där.
Nu är ju att prata om andra killar när man är på en dejt med en kille lite väl puckat och okänsligt men jag känner väldigt väl igen att vara bekväm med någon, babblandet och att missa att den man pratar med inte är intresserad av konversationen egentligen.
Jag gör ofta så mot min man, kan prata om grejer jag vet han finner är helt ointressant och eftersom han inte säger ifrån och låtsas vara intresserad (han vet att jag inte har några väninnor att prata med heller) så kan jag babbla på förmodligen alldeles för länge.
Så du tycker inte det skulle vara konstigt om jag varje gång vi träffades på helgen. Satt och diskuterade alla kvinnor som jag har varit med, vilka som flörtade med mig affären, och vilka som var innanför mina byxor och hur mycket som dom bara avguuudade mig.
Innan dig?
Utan att du har frågat om det. Du försöker vara närvarande ha en trevlig kväll/dejt och lära känna henne...