• Anonym (J)

Samhällskunskap 1 - vilken bok?

Hej ni som nyligen läst samhällskunskap 1 vis komvux, vilken bok hade ni? 

Vet att detta är olika. Men jag hade inte tänkt gå i skola utan läsa själv och isåfall göra en omprövning för att höja mina betyg. Jag vill läsa för skojs skull så länge. 

• Svar på tråden Samhällskunskap 1 - vilken bok?
  • Goneril

Skulle jag själv behöva som lämnade skolan för många  decennier sedan, samhället har sedan dess varit statt i förändring, hela tiden. www.adlibris.se har flera verk på temat, ett som jag tror är bra där man delar upp i olika block såsom politik, ekonomi, kultur och medier. Dyr var den, 635 och då är den bara häftad. Däremot fanns en korsreferens till Campus Studentbokhandel, där fanns den begagnad för 496.

• Anonym (J)
    Goneril skrev 2024-08-12 18:49:09 följande:

Skulle jag själv behöva som lämnade skolan för många  decennier sedan, samhället har sedan dess varit statt i förändring, hela tiden. www.adlibris.se har flera verk på temat, ett som jag tror är bra där man delar upp i olika block såsom politik, ekonomi, kultur och medier. Dyr var den, 635 och då är den bara häftad. Däremot fanns en korsreferens till Campus Studentbokhandel, där fanns den begagnad för 496.

Tack för tips! Tänkt de om biblioteket har någon 
  • Anonym (Ulrika)

Kolla på ditt biblioteks hemsida eller söktjänst vad som finns. Jag testade att söka på Göteborgs bibliotek, (på "Samhällskunskap 1") och fick massa träffar: 

encore.gotlib.goteborg.se/iii/encore/search&target=samh%C3%A4llskunskap+1&ivts=LGoPNKbvrPjcGj6wnFa0Tw%3D%3D&casts=mZYlW%2BImC%2FGVv9VEJ1lCoQ%3D%3D

Vill du mest läsa för skojs skull kan du ju ta vilken som helst, eller läsa en först och en annan sen.

• Anonym (samma typ)

Jag håller på att läsa upp grund och gymnasie på eget bevåg, så samma sits. Jag har dock inte kommit till gymnasiet än Obestämd De på biblioteket är bra på att veta vilka böcker som används i ens egna kommun, du kommer inte vara den enda sin frågat. I min kommun används mest skolmaterial från förlagen Natur och Kultur, och Gleerups, så jag har satsat på deras böcker. Olika i olika ämnen, jag har gått på smak litegrann.

Men fråga på biblioteket, de brukar veta.

• Anonym (J)
    Anonym (samma typ) skrev 2024-08-12 20:23:54 följande:

Jag håller på att läsa upp grund och gymnasie på eget bevåg, så samma sits. Jag har dock inte kommit till gymnasiet än Obestämd De på biblioteket är bra på att veta vilka böcker som används i ens egna kommun, du kommer inte vara den enda sin frågat. I min kommun används mest skolmaterial från förlagen Natur och Kultur, och Gleerups, så jag har satsat på deras böcker. Olika i olika ämnen, jag har gått på smak litegrann.

Men fråga på biblioteket, de brukar veta.

Det har jag inte tänkt på. Tack! Och lycka till med dina studier. Bra gjort att läsa upp betygen. 
Svar på tråden Samhällskunskap 1 - vilken bok?