• Anonym (svenskman)

Svenska kvinnor ogillar ni svenska män?

Hej allihopa på forumet. Jag har en liten fråga till er svenska kvinnor och det är vad ni tycker om svenska män?

När man ser folk på stan (Stockholm) så känns det som att massa svenska kvinnor gillar utländska män (icke-nordiska). Är det så att svenska kvinnor föredrar mörkare män?

Har även haft en tjejkollega som sa att hon inte gillade svenska killar. Tittade nyss på programmet "Första dejten" där hon absolut vill ha en mörk man. Jag jobbar i ett område med många skolor högstadie/gymnasium och där verkar det vara samma tendens med svenska tjejer och mörka killar.

Är det mörka utseendet någon ni tjejer föredrar eller är det något med deras personlighet?

• Svar på tråden Svenska kvinnor ogillar ni svenska män?
  • Anonym (.)

Många svenska män har blivit så mesiga, därför. 

• Anonym (Po-po)

Ditt påstående saknar grund. Du kanske är bitter?

• Anonym (Rob)

Tall , dark and handsome. Har väl alltid kvinnor attraherats av.

• Överste Senap

När jag ser mig omkring verkar det vara många kvinnor som föredrar mörkare män medan många andra kvinnor föredrar ljusare män. Om du känner dig ratad så tror jag inte det handlar om du är svensk eller inte utan hur du är.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Såna här trådar dyker ju upp då och då. Påståenden om att svenska tonårstjejer och unga kvinnor föredrar killar och män från andra kulturer.

Det har aldrig varit sant i någon större utsträckning. Visst finns det sådana par. Det vore konstigt om andelen blandade par inte hade ökat, när samhället har blivit mer blandat och den digitala utvecklingen har fogat samman världen.

Men de flesta par är i alla fall inte synligt blandade. Sen kan man ju inte veta varifrån de kommer, men det gäller ju även tjejen. Och även när det gäller synligt blandade par, är det ju inte ovanligt att mannen ser svensk ut och kvinnan ser utländsk ut.

• Anonym (svenskman)
    Anonym (.) skrev 2024-08-12 16:55:34 följande:

Många svenska män har blivit så mesiga, därför. 

Skulle du kunna utveckla detta? Är vi blyga eller? (Ja många av oss är det).
    Anonym (Po-po) skrev 2024-08-12 16:58:39 följande:

Det är vad jag upplever i min vardag. Och ja kanske lite bitter. Men sanningen är att många svenska kvinnor inte gillar svenska män, dom har ju sagt det.
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-12 17:21:38 följande:

Såna här trådar dyker ju upp då och då. Påståenden om att svenska tonårstjejer och unga kvinnor föredrar killar och män från andra kulturer.

Det känns som att det ofta är så. Är man inne på Tiktok eller Youtube där någon går runt och intervjuar tjejer och frågar var det är för kändiskille dom har en crush på så är det VÄLDIGT ofta en mörk kille dom har en kändiscrush på.

• Anonym (.)

Blyga och snåla, de vill dela på notan bland annat. Uppvaktar inte osv 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (svenskman) skrev 2024-08-12 17:28:09 följande:
    Skulle du kunna utveckla detta? Är vi blyga eller? (Ja många av oss är det).
    Anonym (Po-po) skrev 2024-08-12 16:58:39 följande:

Det är vad jag upplever i min vardag. Och ja kanske lite bitter. Men sanningen är att många svenska kvinnor inte gillar svenska män, dom har ju sagt det.Det känns som att det ofta är så. Är man inne på Tiktok eller Youtube där någon går runt och intervjuar tjejer och frågar var det är för kändiskille dom har en crush på så är det VÄLDIGT ofta en mörk kille dom har en kändiscrush på.

Fast en mörk kille kan väl vara svensk?

Men även ljusa killar och män har ju bevisligen flickvänner. Och de flesta svenska kvinnor är tillsammans med svenska män. Påståendet att de inte gillar svenska män, stämmer alltså inte. Det stämmer säkert för vissa kvinnor, men inte det stora flertalet.
  • Anonym (S)

Nej, jag ogillar alla män numera som partners. Har levt med dom i många år, därför.

• Anonym (Po-po)
    Anonym (svenskman) skrev 2024-08-12 17:28:09 följande:
    Och ja kanske lite bitter. Men sanningen är att många svenska kvinnor inte gillar svenska män, dom har ju sagt det.
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-12 17:21:38 följande:

Det känns som att det ofta är så. Är man inne på Tiktok eller Youtube där någon går runt och intervjuar tjejer och frågar var det är för kändiskille dom har en crush på så är det VÄLDIGT ofta en mörk kille dom har en kändiscrush på.

Svenska kvinnor ogillar svenska män i samma grad som att svenska män inte gillar svenska kvinnor. Dvs inte något som definierar gruppen. Tillhör du den gruppen män som ogillar svenska kvinnor med tanke på att du är så fördomsfull, bitter och dömande? 

Alla har dessutom rätt till sina preferenser utan att någon annan ska döma dom.

Svar på tråden Svenska kvinnor ogillar ni svenska män?