• Anonym (A)

Hur snabbt efter en första dejt brukar man höras av igen? När tas beslut om en andra dejt? Av vem?

Lite frågor om dejting nu då det är över tio år sen jag dejtade sist 

Numera när man är på dejt med en kille, om han är intresserad, hur snabbt hör man vanligen av honom? Hur snabbt kommer ämnet andra dejt upp? Vem brukar vanligtvis ta upp ämnet en andra dejt, killen eller tjejen? 

förstår att det kan se olika ut, men vad är din erfarenhet om vad som är vanligast? Syftar nu på när killen varit intresserad 

• Svar på tråden Hur snabbt efter en första dejt brukar man höras av igen? När tas beslut om en andra dejt? Av vem?
  • Anonym (H)

Är man riktigt intresserad hör man av sig samma dag och tackar för sig eller dagen efter. 

• Anonym (Jenny)

Det vanligaste är nog att någon av parterna hör av sig samma dag eller en-två dagar efter, om den är intresserad och det är troligt att den andra också är det. 
    Ofta när jag dejtade kände jag att det inte klickade, och då hörde jag inte av mig alls, och ofta inte han heller, så då var det nog ömsesidigt att låta det rinna ut i sanden. 

• Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2024-08-12 19:11:48 följande:

Är man riktigt intresserad hör man av sig samma dag och tackar för sig eller dagen efter. 

Ok men i det här fallet hörde jag av mig e. Timme senare och tackade. Han skrev också och tackade då. Men det blev bara lite allmänt chatt och sen har jag inte hört nåt mer, detta var i förrgår. Ska jag höra av mig igen eller lägga ned? 
  • Anonym (H)
    Anonym (A) skrev 2024-08-12 20:06:35 följande:
    Ok men i det här fallet hörde jag av mig e. Timme senare och tackade. Han skrev också och tackade då. Men det blev bara lite allmänt chatt och sen har jag inte hört nåt mer, detta var i förrgår. Ska jag höra av mig igen eller lägga ned? 
    Lägg ner. 
  • Anonym (Det räcker)

Nej, du ska inte höra av dig igen. Du gjorde ju det efter dejten. Det räcker.

• Anonym (Vänta)

Vänta tills han hör av sig. Män gillar inte att bli jagade. 

• Anonym (A)
    Anonym (Det räcker) skrev 2024-08-12 20:26:47 följande:

Nej, du ska inte höra av dig igen. Du gjorde ju det efter dejten. Det räcker.

Säkert? För jag skrev inget om att jag ville ses igen. Han
    kanske känner sig osäker på mig? 
  • Anonym (Det räcker)
    Anonym (A) skrev 2024-08-12 20:37:27 följande:
    Säkert? För jag skrev inget om att jag ville ses igen. Han
    kanske känner sig osäker på mig? 
    Ja, HELT säkert.
  • Anonym (A)
    Anonym (Det räcker) skrev 2024-08-12 20:45:40 följande:
    Ja, HELT säkert.
    Jag vet inte om du driver med mig nu eller ej. ksn inte tolka sånt. 
  • Anonym (Det räcker)
    Anonym (A) skrev 2024-08-12 20:53:22 följande:
    Jag vet inte om du driver med mig nu eller ej. ksn inte tolka sånt. 
    Nej, jag driver inte. Jag säger som alla andra, kontakta inte honom.
  • Anonym (A)
    Anonym (Det räcker) skrev 2024-08-12 20:54:43 följande:
    Nej, jag driver inte. Jag säger som alla andra, kontakta inte honom.
    Varför? Jag vet ju inte om han vill ses igen eller ej då jag inte har frågat och inte han heller. 
  • Anonym (Det räcker)
    Anonym (A) skrev 2024-08-12 20:57:58 följande:
    Varför? Jag vet ju inte om han vill ses igen eller ej då jag inte har frågat och inte han heller. 
    För att det inte funkar så i dejtingvärlden. Om han vill ses kommer han att höra av sig. Du har gjort ditt genom att kontakta honom efter dejten. Skriv inte igen. Du kommer att framstå som needy.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (Du bestämmer.) skrev 2024-08-12 21:35:37 följande:

Hör av dig till personen om DU vill det. Det är DU som vill träffa personen. Inte vi alla på nätet. Personen behöver ändå få veta vem DU är och inte vilka personliga åsikter vi på nätet har. Det jag vill säga är var dig själv, vill du höra av dig så gör det...lyssna inte på andra.

Vill Ts få honom att tappa intresset så visst. Han kommer höra av sig om han är intresserad. 
  • Anonym (pop)

Om mannen har ett så känsligt ego att han inte klarar av en kvinna som visar intresse och tar initiativ så skulle min lust att träffa honom igen heldö. Sjukt oattraktivt.

Hör av dig och säg att du gärna ses igen. Varför ska du sitta och vänta på honom? Antingen vill han eller så vill han inte ses igen, oavsett vem som hör av sig. Skönare att få ett svar än att behöva fundera.

• Fliselisan
    Anonym (pop) skrev 2024-08-13 00:04:37 följande:

Om mannen har ett så känsligt ego att han inte klarar av en kvinna som visar intresse och tar initiativ så skulle min lust att träffa honom igen heldö. Sjukt oattraktivt.

Hör av dig och säg att du gärna ses igen. Varför ska du sitta och vänta på honom? Antingen vill han eller så vill han inte ses igen, oavsett vem som hör av sig. Skönare att få ett svar än att behöva fundera.

Jag håller med. Hör av dig och skriv att du gärna ses igen, kanske på en fika eller vad du tycker är passande. Om han skulle känna att du jagar honom och därmed tappar intresset så är det ändå inget att gå vidare med, då är han ju inte intresserad på riktigt.
  • Anonym (A)
    Fliselisan skrev 2024-08-14 00:00:36 följande:
    Jag håller med. Hör av dig och skriv att du gärna ses igen, kanske på en fika eller vad du tycker är passande. Om han skulle känna att du jagar honom och därmed tappar intresset så är det ändå inget att gå vidare med, då är han ju inte intresserad på riktigt.
    Så får det bli. Kan inte bara sitta och vänta. 
  • Anonym (Hh)

Jag brukar höra av mig dagen efter om inte han hinner före. Skriver typ "tack för igår, det var riktigt trevligt, ses gärna igen" om jag nu vill det. Vill jag inte ses igen brukar jag nog ändå säga tack för en trevlig stund, och beroende på så lämnar jag det så eller om han svarar något om att ses så brukar jag säga att det tyvärr inte funkar pga diverse anledningar. Ser ingen anledning att inte säga att jag gärna träffas igen om jag vill det. 

• Anonym (Det räcker)
    Anonym (A) skrev 2024-08-14 07:10:45 följande:
    Så får det bli. Kan inte bara sitta och vänta. 
    Så... fick du något svar?
Svar på tråden Hur snabbt efter en första dejt brukar man höras av igen? När tas beslut om en andra dejt? Av vem?