• JustinzeVar

BIM September 2024

Hej hoppar in i tråden!
    Jag blev gravid i juli men den 28 augusti fick jag bekräftat MA. Jag var i vecka 10 men fostret hade avstannat i vecka 6. 
    Fick cytotec som jag åt dagen efter och nu på torsdag är det exakt 4 veckor sedan jag tog tabletterna. Gråter fortfarande varje dag efter "aborten" men vill bli gravid igen så fort som möjligt och efter jag slutade blöda (blödde enbart 3-4 dagar) så har vi haft sex VARJE dag (haha.)

Vet dock att ÄL ibland kan utebli efter mf/ma/abort så förväntar mig inget denna månad men HOPPAS så innerligt att min kropp "redan" är återställd och att jag haft ÄL denna månad trots att jag inte ännu fått första mensen.
    Räknar man aborten som mens så är jag idag på cykeldag 27 idag. 

• JustinzeVar

Skummat igenom tråden lite snabbt och ser att det är många som plussat! Stort stort grattis till er Hjärta Känns lite töntigt att jag ens är med här haha men inget är omöjligt! Någon här som blivit gravid direkt efter ma utan mens emellan? 

• JustinzeVar
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 12:05:01 följande:
    Ledsen att höra det. Hade ett MA i Juli i v11. Hade varit över halvvägs nu men håller på med detta istället. 
    Förstår känslan att vilja bli gravid med engång. 
    Håller tummarna för dig ❤️
    Beklagar..Gråter det är fan fruktansvärt hur lurad man känner sig. 
    Startade ditt själv eller fick du skrapas/cytotec? När fick du tillbaka din äl och mens? 
  • JustinzeVar
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-24 12:56:39 följande:
    Ja man blir väldigt lurad. Läkaren trodde det var tvillingar och de hade dött runt v6-7 och så går man så länge utan de stöts ut. Jag fick cytotec, gick väldigt smidigt att få ut det men behövde åka in då jag blödde så mkt. 
    Fick tillbaka mensen efter 6 veckor. Men det känns som jag haft svag äl sedan det hände. Jag känner inte av den lika väl som innan. 

Hur gick det för dig?
    Mitt foster hade också dött runt v 6-7. Tydligen extra kritiska veckor just då :/ Gick relativt smidigt även för mig och på återbesöket två veckor senare bekräftades det att inga rester fanns var. Testade dock positivt på gravtest ytterligare en vecka efter det. Hoppas min mens också kommer igång så pass snabbt 🤞 började ni försöka igen redan direkt efter blödningen slutat? Vi gjorde det men läser nu överallt att man gärna ska vänta en cykel pga risk för ytterligare ma/mf? Samtidigt läser jag att det är gamla rekommendationer.. hmmm
  • JustinzeVar

Fick mens idag så var verkligen bara inne och vände i denna grupp 🤭 ändå en lättnad att ha fått mensen tillbaka efter ma, går över till oktober gruppen. Stort grattis igen ni som plussat och lycka till ni andra 

kram

Svar på tråden BIM September 2024