• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Anonym (Pinpina)
    Froglet skrev 2024-09-18 22:21:12 följande:

Till er som plussat eller som varit gravida tidigare och fått nidblödning: kände ni någon smärta i samband med den? 

jag har BIM på lördag och fick idag förlamande ont kring livmodern och var tvungen att lägga mig en timme på lunchen, sen har jag haft lite molande efter det. Typ som mensvärk.

ingen mens, men en väldigt liten blödning.

antagligen kommer väl mensen snart, men är ju otålig och behöver skriva av mig lite, så tankarna börjar ju snurra och leta tecken. 😅

Jag hade en nidblödning förra gravidite, jag kan nästan minnas de som du säger men det va en bränande känsla runt livmodern bak till ryggen, den höll exakt 2,5-3 dagar för mig endast någon rosa droppe då och då och plussade 3 e dagen på kvällen. 3e dagen hade jag även yrsel hela dagen. 
  • Froglet
    Eost skrev 2024-09-19 07:42:01 följande:
    Hej,
    jag har varken tidigare plussat eller haft nidblödbing så kan inte hjälpa dig med dina frågor. Men vill ändå fråga hur det går för dig? ☺️ har det blivit mer blödning eller har det slutat?
    Det kom en ordentlig mens, lite som jag egentligen misstänkte. Så jag får hoppa in i oktobertråden (även om jag stannar här och ser hur det går för er Hjärta )
  • Eost
    Froglet skrev 2024-09-19 08:27:47 följande:
    Det kom en ordentlig mens, lite som jag egentligen misstänkte. Så jag får hoppa in i oktobertråden (även om jag stannar här och ser hur det går för er Hjärta )
    typiskt! Bättre lycka nästa månad 🥰
  • Emlan93

Åh, så kom temp dykning på ÄL + 9.. då inväntar jag mensen till helgen skulle jag tro.. Det blir nog att hoppa in i Oktober tråden.. :)

grattis till alla som plussat! 

• Eost
    Emlan93 skrev 2024-09-19 09:13:37 följande:

Åh, så kom temp dykning på ÄL + 9.. då inväntar jag mensen till helgen skulle jag tro.. Det blir nog att hoppa in i Oktober tråden.. :)

grattis till alla som plussat! 

Det kan inte vara så att tempen diggar för att ägget fäster? ☺️ (ny på detta med temp) 
  • Emlan93
    Eost skrev 2024-09-19 09:22:35 följande:
    Det kan inte vara så att tempen diggar för att ägget fäster? ☺️ (ny på detta med temp) 
    Det finns ju en liten möjlig till det. Men Jämför med grafen jag sist blev gravid och då är denna cykeln inte riktigt där i trmphöjningen heller tyvärr :( sen är ju allas grafer och månader individuell, men bara den känslan. Hade så lite ÄL symptom och allt än vad jag brukar ha, och har inte äns BIM symptom ännu som jag också alltid har. Så accepterat att få gå vidare efter också ett negativt grav test igår (som jag också tog alldeles för tidigt jag vet x) )

2021 som resulterade i två små älsklingar.

Denna månadens graf.
  • Anonym (Anonym1)

Hej alla! Jag är ny här men har lite funderingar. Jag och min sambo har försökt skaffa barn i ca 8 månader. Jag tempar med NC och har fått bekräftad ÄL 3/9. Min cykel brukar vara 33-34 dagar lång. Jag är just nu inne på dag 37 och Bim + 4 och utebliven mens. Graviditetstestet (RFSU vanliga) visade negativt senast jag tog ett i förrgår men vill vänta någon dag till med test för blir bara besviken på alla negativa svar.. 

Jag har väldigt ömma bröst, lite värk i rygg/svank och har tidigare haft en del kramper i nedre del av magen. Tempen har legat över kontrollinjen sen ÄL men pendlat en del upp och ner i temp. 

Vad tror ni? Är det kört eftersom det visade negativt på Bim+2?

• Eost
    Emlan93 skrev 2024-09-19 09:39:12 följande:
    Det finns ju en liten möjlig till det. Men Jämför med grafen jag sist blev gravid och då är denna cykeln inte riktigt där i trmphöjningen heller tyvärr :( sen är ju allas grafer och månader individuell, men bara den känslan. Hade så lite ÄL symptom och allt än vad jag brukar ha, och har inte äns BIM symptom ännu som jag också alltid har. Så accepterat att få gå vidare efter också ett negativt grav test igår (som jag också tog alldeles för tidigt jag vet x) )

2021 som resulterade i två små älsklingar.

Denna månadens graf.

Jag förstår! Man lär ju verkligen känna sin kropp ☺️ men som du säger så kan det ju se väldigt olika ut olika cykler. Du får väl testa dig igen om några dagar om inte mensen kommer? 

åh fick ni tvillingar sist? 😍 har ni tvillingar i släkten? 

• Eost
    Anonym (Anonym1) skrev 2024-09-19 09:47:15 följande:

Hej alla! Jag är ny här men har lite funderingar. Jag och min sambo har försökt skaffa barn i ca 8 månader. Jag tempar med NC och har fått bekräftad ÄL 3/9. Min cykel brukar vara 33-34 dagar lång. Jag är just nu inne på dag 37 och Bim + 4 och utebliven mens. Graviditetstestet (RFSU vanliga) visade negativt senast jag tog ett i förrgår men vill vänta någon dag till med test för blir bara besviken på alla negativa svar.. 

Jag har väldigt ömma bröst, lite värk i rygg/svank och har tidigare haft en del kramper i nedre del av magen. Tempen har legat över kontrollinjen sen ÄL men pendlat en del upp och ner i temp. 

Vad tror ni? Är det kört eftersom det visade negativt på Bim+2?

Jag är också ny här så har kanske inte så mycket att komma med 😅 
    men jag hade nog köpt ett annat märke på testet och testat igen! 

håller tummarna 🥰

• MammaIda00
    Eost skrev 2024-09-19 08:04:06 följande:
    Okej, jag har läst i andra trådar här att just rfsu har visat negativt samtidigt som andra test (mest cb har jag läst om) visat positivt. Så kanske kan vara värt att köpa ett annat märke? ☺️ 
    Har inte mensen dykt upp ett par dagar så köper jag ett annat och provar. Har inte gett upp hoppet än!
    Adam 17/12-2020
Svar på tråden BIM September 2024