• MsM84

Hur gör man? undrar barnet

Det kommer såsmåningom. Antagliten tänker barn inte ?nu kissar jag? när de gör det i blöjan, det händer bara. Rinnande vatten när barnet sitter och försöker kissa har hjälpt oss då det underlättar för barnet att kissa. 

• MsM84
    Anonym (Försöker) skrev 2024-08-14 20:58:51 följande:
    Den metoden funkar inte för vårt barn. Vi har försökt det.

Han har inga problem att gå till toaletten och han vet teoretiskt vad det är man skall göra där. Problemet är att han inte vet hur han skall göra det i praktiken. Han vet inte vilka signaler han skall ge till sina muskler för att få ut kiss och bajs. När han har blöjan på eller när han går utan blöja så bara kommer det.

Jag försöker säga till honom, när vi är vid toalettstolen: - Frammana nu den där känslan, det där tryckandet du gör när du kissar i blöjan. Men han får inte fram det.
    Hur länge har ni försökt? När mitt första barn skulle bli torrt höll jag på att få fnatt - första dagen var det bara olyckor. Andra dagen hade han fattat det till stor del. Som sagt tror jag inte barnen är medvetna om vad de gör för att kissa eller bajsa när de har blöja utan de behöver vara utan för att inse sambanden.
Svar på tråden Hur gör man? undrar barnet