Inlägg från: Anonym (oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj)

Celiaki och sorg

Anonym (Hate it) skrev 2024-08-15 13:13:34 följande:
    Jag har inga psykiska problem. Har du själv celiaki? Om inte, så har du inte tillräckligt med kunskap för att uttala dig om hur det är att leva med det.
    Du väljer själv om du vill vara bitter och gnällig. Ditt val. Vill du begränsa ditt liv, gör för all del det. Men du skulle nog må bättre om du ändrade inställning. 
  • Anonym (oj)
    Anonym (Hate it) skrev 2024-08-15 15:00:27 följande:
    Har du celiaki?
    Nej, men jag sitter i rullstol. Hade gärna önskat jag haft dina problem istället. 
  • Anonym (oj)
    Anonym (Hate it) skrev 2024-08-15 15:35:33 följande:
    Känner du dig bitter och gnällig p g a det eller är du alltid positiv?
    Gnällig och bitter har jag aldrig varit, men i början var jag mycket ledsen och tänkte på allt jag inte kunde göra mer. Jag får mkt inspiration av andra i rullstol eller andra funktionsnedsättningar som omfamnar det nya livet och försöker göra det positivt.
    Inget blir bättre av din attityd, men det är naturligtvis ditt val hur du vill må. Varför inte fokusera på det du kan äta och inte det du inte kan äta? Är du så när det gäller andra saker också, som du inte kan göra, men skulle vilja?
  • Anonym (oj)
    Anonym (Hate it) skrev 2024-08-15 15:35:33 följande:
    Känner du dig bitter och gnällig p g a det eller är du alltid positiv?
    Glömde en sak. Nej, jag är inte alltid positiv, men det handlar inte så mkt om att jag sitter i rullstol utan om andra saker. De flesta är inte positiva alltid, alla har perioder då de känner sig nere av olika anledningar.
    Men du verkar ha intagit en väldigt negativ inställning och fastnat där. Tråkigt, både för dig men även för de som vill ha med dig på saker. 
Svar på tråden Celiaki och sorg