Inlägg från: Hellishen |Visa alla inlägg
  • Hellishen

Avundsjukan är en hemsk sida av mig

Hur gammal är du?

Att det går dåligt att dejta kan ju bero på rent oflyt, men också på att du har något i dig som gör att du kanske drar till dig/dras till fel killar, kanske även medvetet eller omedvetet saboterar för dig själv, om du förstår vad jag menar. Så mitt tips är alltså om du har råd att prata med en psykolog eller terapeut av annat seriöst slag.

Och skulle det vara så att du är för gammal för att få barn så finns det så många andra fina sätt att leva livet. Du kan träffa en man med barn. Du kan träffa en man och skaffa djur eller vara bara ni. Du kan ha fosterbarn.

Och du kan också vara en fin vän och närvarande vuxen för dina vänners barn.

Livet blir ofta inte som man tänker sig men det betyder inte att det inte kan bli bra ändå!

• Hellishen

Då är det ju definitivt inte kört, du har ett decennium på dig att bilda familj! Om du har lätt för att få sex och dejter så tror jag snarare att du upprepar något dåligt mönster i relationer som gör att det inte går som du vill. Så terapi, bättre självkännedom och självkänsla vore nog bästa sättet för dig att få annan utdelning i dejtandet.

Har du varit kär?
    Vilken typ av kille dras du till?
    Vilka egenskaper tycker du är viktiga hos en man?
    Hur brukar ditt dejtande gå? Blir du ghostad? Eller vill de inte ses mer? Vill DU inte ses mer?

Svar på tråden Avundsjukan är en hemsk sida av mig