Avundsjukan är en hemsk sida av mig
TS- jag tror samhällsklimatet har blivit mycket hårdare de senaste åren.
Jag läser ibland på flashback och det verkar numera finnas många män som bara vill ha yngre tjejer, under 30. och de ratar tjejer som legat med för många.
Många killar/män anser inte att man är ett "fru-material" om man varit med "för många" Var den gränsen går är förstås helt omöjligt att få en siffra på. Det är olika. De skriver även att om en kvinna svarar på frågan hur många, så utgår de ifrån att hon inte är sanningsenlig utan att antalet är mycket högre ändå. Många killar/män ligger gärna med "vem som helst" men dumpar tjejerna därefter.
Av egen erfarenhet vet jag att 30 års åldern är speciell. Många fördjupar sina befintliga relationer då, gifter sig och skaffar barn. De män som kanske nyligen separerat och är ute på marknaden igen vill däremot vara fria ett tag och ligga runt tills de hittar den rätta. De gillar ungkarlslivet men letar runt.
Jag känner igen mig i dig för jag blev dumpad ett par år innan 30 och hamnade i en slags depression och frös till känslomässigt. Jag dejtade knappt någon på flera år. Men till slut träffade jag en jämngammal man och vi hade tur som blev gravida direkt och fick barn mellan 35-40 års ålder. Så ge inte upp.
Men du har rätt i att det är sorg som du bär på och sorg går deprimerade gå runt med. Jag tycker du ska försöka hitta en bra psykolog och få prata ut. För bättre självkännedom och självkänsla. Så att du mår bättre.
Gör också vad du kan, spara pengar, träna, ät bra mat, ta hand om dig så bra du bara kan. Ge dig själv mycket kärlek och omtanke.
Ta reda på vilka värderingar och intressen du har och vad du behöver för att må bra i livet. Tänk också på vad du kan ge en partner i gengäld. Jag kan säga att en god kommunikation och problemlösningsförmåga är viktigt för alla par. En fungerande ekonomi. En bra man fixar kommunikationen tillsammans med dig. Träffa någon som även lyssnar på dig, är omtänksam mot dig, ärlig och pålitlig. Det är sådana egenskaper som håller i längden.
Du är inte ensam därute! Ha familjeliv som fokus så kommer du nå dit.
Kramar