• Anonym (H)

Kille som trodde jag var intresserad, vad gör jag?

Jag var med om en situation där en kille trodde jag var intresserad. Han kom fram och gav sitt nummer för att han trodde jag var intresserad av honom också.
    Jag sa bara tack. 
    Nu vet jag inte hur jag ska göra, jag var inte intresserad. Ska jag höra av mig eller vad ska jag göra? Kommer förmodligen möta på honom ibland så det känns lite pinsamt. 

• Svar på tråden Kille som trodde jag var intresserad, vad gör jag?
  • Anonym (Havet)

Du ringer inte såklart. Skulle han nämna något så berättar du att du inte är intresserad.

Inget mer med det.

• Johan70
    Anonym (Havet) skrev 2024-08-14 20:53:41 följande:

Du ringer inte såklart. Skulle han nämna något så berättar du att du inte är intresserad.

Inget mer med det.

Just så som Havet skriver.

Men tänk på att vara trevlig mot honom om ni ses igen, inte vara kall men inte heller flörtig. Det är mer pinsamt för honom än det är för dig, så var bara så normal du kan.
  • Anonym (H)
    Johan70 skrev 2024-08-14 21:05:25 följande:
    Just så som Havet skriver.

Men tänk på att vara trevlig mot honom om ni ses igen, inte vara kall men inte heller flörtig. Det är mer pinsamt för honom än det är för dig, så var bara så normal du kan.
    Varför känns det pinsamt om jag inte skriver iväg ett sms eller så?

Han verkade verkligen tro jag var intresserad av honom, men det har blivit ett missförstånd. 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 21:08:55 följande:

Han verkade verkligen tro jag var intresserad av honom, men det har blivit ett missförstånd. 
    Du sätter honom i en pinsam situation om du skriver ett sms om missförstånd.. 
    Bara låt det vara . Han fattar att du inte är intresserad när du inte hör av dig . 

Och om du nu känner dig skamsen över missförstånd att du kanske varit mer flirtig än du avsett så lär dig av det misstaget till nästa gång. Men lägg inte den skuldrnnpå honom genom nåt krystat sms. 
  • Anonym (Havet)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 21:08:55 följande:

Det blir ännu mer missförstånd om du ska inveckla dig i det ytterligare. Det här är det enda sättet att hantera det - kontakta honom inte. Om han frågar så förhåll dig neutral och säg att du inte är intresserad, inveckla dig inte i att han "säkert är en fin kille" eller något liknande.

Jag gissar att du är en sån som vill känna dig till lags, du kanske uppfattar det som att du misslett honom för att du sett glad ut. Men det har du inte. Man ska kunna le åt någons håll utan att det behöver vara en invit. Du behöver inte känna ett ansvar för honom. Var saklig och neutral. Du kan säga att 'nej, du har missförstått mig'. Inget annat. Ansträng dig för att inte vara till lags.
  • Anonym (H)
    Anonym (Havet) skrev 2024-08-14 21:19:03 följande:
    Det blir ännu mer missförstånd om du ska inveckla dig i det ytterligare. Det här är det enda sättet att hantera det - kontakta honom inte. Om han frågar så förhåll dig neutral och säg att du inte är intresserad, inveckla dig inte i att han "säkert är en fin kille" eller något liknande.

Jag gissar att du är en sån som vill känna dig till lags, du kanske uppfattar det som att du misslett honom för att du sett glad ut. Men det har du inte. Man ska kunna le åt någons håll utan att det behöver vara en invit. Du behöver inte känna ett ansvar för honom. Var saklig och neutral. Du kan säga att 'nej, du har missförstått mig'. Inget annat. Ansträng dig för att inte vara till lags.
    Vet inte varför jag tycker det känns så pinsamt.

Han jobbar på ett ställe där jag är stammis. Och jag är en trevlig kund. Så nu vet jag inte hur jag gör, om jag måste byta ställe. Ska jag gå dit och låtsas som ingenting skulle nog kännas konstigt också. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-08-14 21:14:48 följande:
    Du sätter honom i en pinsam situation om du skriver ett sms om missförstånd.. 
    Bara låt det vara . Han fattar att du inte är intresserad när du inte hör av dig . 

Och om du nu känner dig skamsen över missförstånd att du kanske varit mer flirtig än du avsett så lär dig av det misstaget till nästa gång. Men lägg inte den skuldrnnpå honom genom nåt krystat sms. 
    Jag känner mig väldigt skamsen över missförståndet. Även fast jag inte direkt har flirtat eller så, absolut inte. Jag har bara varit som mot alla. 
  • Fjäril kär

Varför måste det vara ett missförstånd?  Han kanske bara tog en chans ?  Han kanske inte alls uppfattat det som du tror utan kanske bara gillar det han ser när ni möts. 

Så otroligt modigt av honom ju! 

• Anonym (H)
    Fjäril kär skrev 2024-08-14 22:18:20 följande:

Varför måste det vara ett missförstånd?  Han kanske bara tog en chans ?  Han kanske inte alls uppfattat det som du tror utan kanske bara gillar det han ser när ni möts. 

Så otroligt modigt av honom ju! 

Det var väldigt modigt av honom. Borde jag skriva att jag inte är intresserad? 
  • Anonym (Havet)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 21:25:01 följande:
    Vet inte varför jag tycker det känns så pinsamt.

Han jobbar på ett ställe där jag är stammis. Och jag är en trevlig kund. Så nu vet jag inte hur jag gör, om jag måste byta ställe. Ska jag gå dit och låtsas som ingenting skulle nog kännas konstigt också. 
    Dina känslor av skam och pinsamhet handlar om att du gissningsvis är en person som är omhändertagande och sätter andras känslor före dina egna. Du behöver vara försiktig så inte såna egenskaper medger att du blir utnyttjad. Därför behöver du också vara gränssättande, neutral och saklig. Låt inte någon annan bestämma var du ska röra dig eller vad du ska göra. Äg ditt utrymme.
Svar på tråden Kille som trodde jag var intresserad, vad gör jag?