Hon förstår mig inte
44 år, gift, två barn (8 och 11) villa, hund. Ja, vi lever det vanliga svenssonlivet. Jag har under många år grubblat och grubblat. Är det så här det ska vara efter 14 år tillsamman. jag mår inte bra som det är nu. Vi är olika, har olika behov, inga gemensamma intressen. Vi gör i princip inga romantiska saker på tu man hand om inte jag tar tag i det. Sex har vi slentrianmässig 1-2 gånger i månaden kanske. Men då är det nästan alltid jag som tar initiativ. Känner mig oattraktiv, ful och dåligt självförtroende när jag aldrig får höra från min fru att hon vill ha mig, ha mig naken i sängen för att hon inte kan bärga sig. Det tär på mig, fruktansvärt mycket. Vi har det bra emellanåt men ibland ryker vi ihop och bråkar, är barnen närvarande blir dom ledsna så klart. Det gör ont att se, jag mår ännu sämre efteråt för att barnen mår dåligt.Jag försökte igår förklara allt som rör sig i mitt huvud, att jag inte mår bra. Att tankarna tär på mig, för dom finns där från att jag vaknar till att jag somnar. Försöker förklara att jag mår dåligt att vi lever i en kompisrelation allt som oftast, att vi har sex på mitt initiativ. Det känns ofta som att hon ?ställer upp? när det gått ett tag. Fast hon verkar njuta när vi väl har det. Själva sexet är tråkigt, alltid samma saker. Ovilja att prova nytt eller göra saker som jag gillar. Självklart ska hon inte göra något som hon inte tycker om men för mig är det jobbigt. Det jag får höra från henne är att ?jaja du brukar ta upp det här med jämna mellanrum? ?du är naiv som tror att en relation ska vara som förut? eller ? min sexlust beror på mina hormoner?
Hon förstår inte, vill att jag ska gilla läget. Att det är så här det är efter 14 år. Jag har panik inombords, får panik vid tanken på att skiljs, för att barnen ska må dåligt, för ensamhet, för att jag egentligen inte vill. Men jag vill inte ha det så här!
Vad ska jag göra? Vad ska jag göra?