• Söltor

Han förstår inte

Jag lever som särbo men en man. Vi är båda i 30 års åldern. Jag älskar honom, han älskar mig och vi vill leva tillsammans. Han har två barn sen tidigare relation, 2 och 4 år. Jag umgås regelbundet med dessa barn och de sover här när jag är här osv, men har aldrig träffat deras mamma.

Mitt problem är att jag känner mig så utanför. Han och exet äter väldigt ofta middagar tillsammans med barnen, de åker på semestrar tillsammans, har kontakt via Messenger flera gånger om dagen. Jag tycker att det är för mycket, men det är svårt att säga något eftersom han säger att han gör det för barnens skull. Jag själv har inga barn. Idag till exempel, dom har bestämt att dom ska göra något med barnen idag. Jag är hemma hos honom, men ska åka till min egen bostad imorgon. Bor x antal mil bort. Dom har då bestämt att dom ska äta middag tillsammans, då är han alltså borta hela dagen och åker och äter middag med sitt ex medan jag sitter hemma hos honom och äter rester själv. 

Han har noll förståelse varför jag känner som jag gör, att det är tufft och jobbigt ibland. Jag anpassar mig alltid efter dom och deras schema och det känns inte som jag får ha någon egen vilja.

Vet inte heller var jag vill komma med detta inlägg annat än att få spy ur mig lite över en jobbig situation. Vi har det jättebra annars!

• Svar på tråden Han förstår inte
  • Anonym

Lämna bara. Vad har du för glädje sv en sån relation?
    Du kommer alltid att vara nedprioriterad, i många många år framöver om du stannar.  Herregud,  hans yngsta har typ ännu blöjor!

Kommer du någonsin få egna barn t ex?

• Anonym (Mia)

Har han nyligen separerat?Jag förstår att det är bra att han har fin kontakt med sitt ex,särskilt nu när barnen är så små.Men jag undrar bara om han är redo för ett nytt förhållande,när han beter sig som han gör?Vad får du ut av från den här relationen?Att alltid bli nr 2(exet går före verkar det som).Han verkar inte ens bry sig om dina känslor ,utan förväntar att du ska gå efter hans pipa.

• Anonym (Moa)

Helt ärligt låter det som att han inte bryr sig så värst mycket om dig. Du förtjänar verkligen bättre, men du ska nog inte hoppas på att få det av honom.

• Anonym (DHS)

Åk hem nu på en gång. Gå sedan inom ICA och köp dig någon god mat som du lagar i ditt eget kök. Servera med ett glas vin och fira att du nu bestämt dig hur du INTE vill leva ditt liv. 

• Jemp

Det låter som att de umgås mer än de flesta. Det i sig kanske är svårt att säga nåt om, men han är ju rent oförskämd när han tycker du ska sitta ensam i hans lägenhet under tiden.

• Söltor
    Anonym (Mia) skrev 2024-08-15 11:31:30 följande:

Har han nyligen separerat?Jag förstår att det är bra att han har fin kontakt med sitt ex,särskilt nu när barnen är så små.Men jag undrar bara om han är redo för ett nytt förhållande,när han beter sig som han gör?Vad får du ut av från den här relationen?Att alltid bli nr 2(exet går före verkar det som).Han verkar inte ens bry sig om dina känslor ,utan förväntar att du ska gå efter hans pipa.

Nej. Vi har träffats sen yngsta var nyfödd. Vi har det så bra på alla plan förutom just det här. Jag vill ju också att kontakten mellan dom ska vara bra, men det blir för mycket för mig helt enkelt

• Söltor
    Jemp skrev 2024-08-15 11:43:53 följande:

Det låter som att de umgås mer än de flesta. Det i sig kanske är svårt att säga nåt om, men han är ju rent oförskämd när han tycker du ska sitta ensam i hans lägenhet under tiden.

Nej förstår att det kanske lät som att de umgås mer men riktigt så är det inte, men i mina ögon är det för mycket ja. Hade han bara kunnat ha lite förståelse hur det känns för mig?

• Anonym (Mia)
    Söltor skrev 2024-08-15 11:45:36 följande:

Nej. Vi har träffats sen yngsta var nyfödd. Vi har det så bra på alla plan förutom just det här. Jag vill ju också att kontakten mellan dom ska vara bra, men det blir för mycket för mig helt enkelt

Det förstår jag.Och varför ska han umgås så mycket med exet.Man separerar väl för att inte umgås med varandra.Har du sagt till honom hur du känner dig?
  • Anonym (hamb)

Varför sitter du i hans lägenhet när han är borta? Du hade väl en egen?

• Anonym (hamb)

Han prioriterar familj före flickvän. Det borde vara samma prioritering om han är seriös med dig och ni varit ihop ett tag. Dags att ställa lite krav på hur DU vill ha det.

Svar på tråden Han förstår inte