• Anonym (Gymkillen)

Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?

Hej kvinnor, jag är en kille som sen ngefär ett år tillbaka tränar flitigt på gym.

nu vet jag att man inte ska haka upp sig på utseende för mycket. Men en sak jag lagt märke till är att många kvinnor verkar föredra en lagom tränad kropp framför en överdrivet tränad.

Att killen ska ha ett väldefinerat sexpack är inte så populärt som man kan tro?

en mer atletisk kropp där de syns att man tränar men magrutorna måste inte nödvändigtvis synas är det som verkar gå hem mest?

vad säger ni kvinnor här inne? är det en korrekt observeration? om man nu ska tänka generell, alla kvinnor tycker ju olika men majoriteten verkar tycka såhär.
  • Svar på tråden Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?
  • Anonym (Kv)

Lagom. Normal vikt till ens längd och i form. Normal mängd av kroppsfett. Med detta menar jag inget löst daller på magen eller vid hakan. Helst ingen annanstans heller.

Muskelknuttar som Stallone eller Schwarzenegger är mer ett manligt ideal. Kvinnor brukar gilla måttfullhet.

• Meddelande borttaget
  • Cereal Killer

Vältränad med kanske 12-15% fett är perfekt, tycker jag. Body builders med typ 2 fettprocent ser däremot hemska ut. 

• Aliona

Jag har alltid varit svag för slanka men vältränade män, tänk surfare. Mer muskler än så vill jag inte att han ska ha. Och jag har hellre en slimmad kropp utan så mycket synliga muskler än en biffig. 

Men det är ju bara det rent estetiska, typ när man ser någon på bild eller på stranden. I verkligheten är ju sexighet mycket mer än muskler och kroppsfett. Den i särklass sexigaste man jag nånsin haft var kort, hade stora armmuskler och rund mage. 

• Cereal Killer
    Aliona skrev 2024-08-15 19:07:05 följande:

Men det är ju bara det rent estetiska, typ när man ser någon på bild eller på stranden. I verkligheten är ju sexighet mycket mer än muskler och kroppsfett. 

Håller absolut med om det!
  • Anonym (Sigga)
    Cereal Killer skrev 2024-08-15 22:29:18 följande:
    Håller absolut med om det!
    Inte jag. En kula på magen tyder på dålig självdisciplin och skvallrar om en man som äter eller ölar för mycket. Inget sexigt personlighetsdrag i mina ögon. 
  • Anonym (Mannen)

Beror på vem man frågar. Bland tjejer från arabvärlden så är vältränade killar mer inne. Bland tjejer som själv tränar något brukar det också vara mer inne.

• Anonym (Kurvan)

Jag föredrar helt klart långa, slanka och vältränade killar framför alla andra kroppstyper. 😏

Med vältränad menar jag typ axelbreda simmare/surfare med definierade muskler ? inte biffiga ? nej fast, hårt och smidigt räcker, inga fyrkantiga anabola-kroppar, tack.
    Personligen tycker jag att en platt mage hos en man är bland det sexigaste som finns, så sexpack är grymt hett. 
    Tror att anledningen till att jag tänder så hårt på tränade män beror på att jag själv är mycket kurvig/småmullig (ej tjock) med timglas-figur ? jag tycker att män ska se ut som män och kvinnor som kvinnor ? det är attraktivt med polaritet. Mums! 

• Anonym (Urban)

Kvinnor är mycket mer utseendefixerade när det gäller det kroppsliga än vad män är. Män är mer varierade på så sätt att för alla kvinnliga kroppsbyggnader finns det en grupp män som tänder på dessa. i princip alla kvinnor däremot har samma kroppsideal när det gäller män. Det ska helst vara en vältränad man, möjligtvis normal, men absolut inte någon som är överviktig. Precis som i svaren här, märks det tydligt överallt i samhället.

• Anonym (J)
    Anonym (Kurvan) skrev 2024-08-16 00:58:00 följande:

Jag föredrar helt klart långa, slanka och vältränade killar framför alla andra kroppstyper. 😏

Med vältränad menar jag typ axelbreda simmare/surfare med definierade muskler ? inte biffiga ? nej fast, hårt och smidigt räcker, inga fyrkantiga anabola-kroppar, tack.
    Personligen tycker jag att en platt mage hos en man är bland det sexigaste som finns, så sexpack är grymt hett. 
    Tror att anledningen till att jag tänder så hårt på tränade män beror på att jag själv är mycket kurvig/småmullig (ej tjock) med timglas-figur ? jag tycker att män ska se ut som män och kvinnor som kvinnor ? det är attraktivt med polaritet. Mums! 

Det låter ju som du beskriver mig!
    Du har väldigt bra smak måste jag säga :)
Svar på tråden Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?