Fysisk sjuk av olycklig kärlek
Tror ni man kan bli sjuk eller utbränd av olycklig kärlek?
Tror ni man kan bli sjuk eller utbränd av olycklig kärlek?
Ja, någonstans måste ju sorgen ut.
Jag blev det. En separation med stor saknad gjorde att jag fullständigt kraschade med både fysiska och psykiska symptom.
Ja det tror jag.
Försök komma ur det för det tär verkligen på en.
Vad är du i för situation som gör att du misstänker detta?
Bra att du redan bestämt dig för att gå till VC! Allvarlig fysisk sjukdom ska förstås alltid uteslutas först, innan man ger symptomen psykosomatiska förklaringar.
Jag tror att det på ETT sätt kan vara värre med olycklig kärlek, än när en "riktig" kärlek dör eller lämnar en. När det är "på riktigt" ute i verkligheten kan man i alla fall prata med folk och få stöd, men försöker man berätta om sin olyckliga kärlek så viftar folk bara bort det. Många fattar inte att det KÄNNS likadant, även om man bara haft kärleken inne i sin egen hjärna och sitt eget hjärta. Det är ju ändå samma signalsubstanser, samma delar av hjärnan som är involverade. Och självklart kan det bli samma psykosomatiska reaktioner i resten av kroppen också.
...men folk tycker att man är omogen och barnslig. Och är man dessutom kär i någon som är upptagen, så har man ingen sympati alls att hämta. Fast man inte kan hjälpa vem man blir kär i.