• X22sig

hjälp mig rösta fram finaste namnet till flicka

Hej kan inte bestämma mig för vilket namn som är finast/bäst till min flicka som kommer till hösten. 

1) Naomi
    2) Bianca 

vilket namn är finast/bäst till en tjej? Vi hade Natalia och Tamara som alternativ men har nu strukit det.

• Svar på tråden hjälp mig rösta fram finaste namnet till flicka
  • Anonym (Em)

Båda är fina. Ni behöver ju inte bestämma er nu? Vänta tills bebisen kommer ut och bestäm då vad som passar bäst. 

• OlgaElvira

Båda är gulliga namn och ligger i tiden. Testa namne mot det efternamn hon kommer att bära. Inte så viktigt nu kanske man som vuxen är det bra och praktiskt att de är lätta att säga utan att namnen flyter ihop.
    T.ex. Bianca Ankarström, när förnamnet slutat med samma stavelser som efternamnet börjat på blir det lite konstigt. Naomi Mikaelsson, samma problem fast inte lika mycket.Testa att säga förnamn efternamn hög, man uppfattar bättre hur det låter om man säger än om man bara läser.
    Sedan får ni förbereda er på att hon kommer att få smeknamn i kamratgruppen. Sånt går inte att styra, ao är ofta lite svårt för barn att säga så där lir det nog lätt Nom istället, Bianca kan bli Bia.
    Personligen tycker jag bäst om Bianca, men tror dock att det finns risk att det blir fler barn som får det inom de närmsta året. Det blir ofta så när det finns en känd person som bär namnet.

• Anonym (Pia)

Ibland är såna här namntrådar ett val mellan pest och kolera. Din tråd är mer ett val mellan jordgubb- eller chokladglass. :) 
    Det är fina namn båda två. Kanske ser ni när hon kommit till er rätt snabbt vilket av namnen som passar henne. Håll henne i famnen och prova att tilltala henne med namnen. 

Ni kan också lotta. Vad det än blir så blir det bra! 

Svar på tråden hjälp mig rösta fram finaste namnet till flicka