Anonym (Hemlagad middag) skrev 2024-08-16 20:17:07 följande:
Jag gillar att bjuda på hemlagad middag som första dejt. jag vet jag vet det kan vara obehagligt för en tjej att komma hem till en man på första dejten, men jag har faktiskt haft en del sådana dejter och alla tjejer verkar inte rädda för det. Vad är det värsta som kan hända liksom? Att jag blir tafsig? Ett nej funkar lika bra hemma hos mig som på andra ställen.
Fördelarna är att du är i ditt eget hem, där känner du dig trygg, kan visa ditt bästa jag och det är inga distraktioner.
Kom på det här under Covid, då gick man inte ut på samma sätt så det var enklare att bjuda hem.
Att du begår ett sexuellt övergrepp genom att tafsa är inte det värsta som kan hända. Ett nej i ditt hem fungerar inte lika bra som ett nej i en miljö med andra människor omkring. Det finns män som avbryter sitt övergrepp om andra kan se, men som i avskildhet inte låter ett nej hindra dem. Vilken typ du är kan hon inte veta.
DU är trygg i ditt hem. Borde inte målet vara att ni både är det? I ditt hem har du ett övertag utöver det som män generellt har gällande fysisk styrka.