• Anonym (Frustrerad)

Låg sexlust/sexdrift

Hej.

Är det någon här som haft en obefintlig sexlust i flera år som lyckats hitta tillbaka till lusten? Vad gjorde ni för att få tillbaka lusten? Vet ni varför ni tappade den från början? 

Behöver tipps och råd då min relativt nya partner upplever detta men enligt p så vet p inte varför men säger att p vill ha sex med mig. 
    Vad kan jag göra för att hjälpa min partner?

• Svar på tråden Låg sexlust/sexdrift
  • Anonym (SP)

Man lr kvimina? Ålder?

• Anonym (SP)

Man lr kvinna? Ålder?

• Anonym (När barnen flyttat ut)

Jag hade låg sexlust länge, men den kom tillbaks när barnen flyttade ut. Tror vi hade vart mycket "föräldrateam" och inte så mycket av ett par i många år. Så med vuxna barn och en massa tid jag inte visste vad jag skulle göra med så började vi umgås mer.

Min man säger att jag blir kåt av att ha långtråkigt och det låter ju kanske dumt men det kanske ligger något i det? För det blir nog en hel del mer om det regnar, vi inte har något planerat, vardagskväll osv.

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (SP) skrev 2024-08-16 16:30:25 följande:

Man lr kvinna? Ålder?

Man 31
  • Anonym (Huldran)

i mitt fall följer sexlusten med passionen. Utan passion ingen sexlust.  

• Anonym (Garnboll)

Han får börja med att rannsaka sitt liv och sin hälsa. Stress, dålig sömn, kass mathållning,  ingen träning,  alkohol och rökning . Massa kaffe och energidryck? Psykisk ohälsa?  Diagnoser? Övervikt? Kolla upp blodtryck och blodsocker.   Allt detta kan ge stora besvär med både lusten och potensen. Äter han redan mediciner?  Kolla i så fall upp biverkningar.  Antidepressiva preparat tex kan ge minskad lust som vanlig biverkning. Boka läkare och gå dit. 

När ni har checkat av hans hälsa och gjort förbättringar där får ni börja titta på livet i övrigt. Prestationsångest, dålig eller ingen sexuell erfarenhet är klassiker som hämmar lust. Lek mer, fantisera mer, utforska mer - men utan krav på varken samlag eller utlösning. 

Sen det jobbiga.  Är du verkligen rätt person för honom?  Klickar kemin? Eller valde han dig utan rätt känslor? Här måste han vara ärlig. Är ni bara vänner kanske? 

Har han hittat rätt i sin läggning?  Vad är han? Vem är han? Vad tänder han på? 

Och så till sist .. alla har inte per automatik hög sexlust och för vissa människor är sexlusten i normala fall väldigt låg och kommer inte öka . Jag har en manlig kompis vars sexlust är så pass låg att han ser sig själv som asexuell. Han har testat allt men insåg efter flera år att sex är något han inte har nån lust till. Han vill  skaffa barn men det kommer bli med insemination av hans egen sperma och han överväger att bli medförälder till en lesbisk kvinna. Före det var han ute och dejtade, tog hem kvinnor och testade allt för att hitta en lust och nån form av reaktion i kropp och snopp. Men nej. Han kan bli kär, men inte kåt.

• Fjäril kär

Han har haft hög lust? Vad gjorde han när lusten försvann? Hände det något särskilt då? 

• Anonym (Ottoq)

Berätta gärna vad som ger lägre lust. Hade gärna minskat min så mycket det går.

• Anonym (Huldran)
    Anonym (Ottoq) skrev 2024-08-16 23:22:19 följande:

Berätta gärna vad som ger lägre lust. Hade gärna minskat min så mycket det går.

Varför vill man minska sin sexlust?  Att sexlust är något positivt borde vi väl alla vara överens om. Eller?
  • Anonym (Ottoq)
    Anonym (Huldran) skrev 2024-08-18 14:33:07 följande:
    Varför vill man minska sin sexlust?  Att sexlust är något positivt borde vi väl alla vara överens om. Eller?
    Inte för mig. Inte kul att behöva sitta ensam och behöva runka hela tiden. Sexlust ger mig inget positivt, bara krånglar med hjärnan.
Svar på tråden Låg sexlust/sexdrift