• Anonym (kännersigvärdelös)

Har alla tjejer såhär höga krav?

Efter att ha läst tusentals trådar på Flashback och tusentals trådar på Familjeliv har jag insett att kvinnor har betydligt högre krav på män än tvärtom.

Min känsla är att kvinnor vill ha en man som är lång, större penis än medel, hög social status och händig. Utseende mer än lång är min känsla inte är så viktigt?

Män vill generellt ha en tjej som ser bra ut på något vis. Kan vara antingen söt eller snygg och inte tjock. Sedan verkar män nöja sig med tjejer oavsett om dom har jobb eller inte och oavsett social status och liknande.

Vi är många av oss män som inte har längden, en mindre penis än normalt och inte en stor social vänkrets. Är vi helt rökta då?

• Svar på tråden Har alla tjejer såhär höga krav?
  • JMRA

Tror kvinnor överlag har det svårare hitta partners idag då sociala medier har höjt deras krav över vad som är möjligt att hitta. Mäter sig med andra kvinnor och låter sig luras de har det sämre än andra och därför nöjer de sig inte med annat än vad som är en illusion på sociala medier då de anser sig ha rätt till samma påhittade man likt de som de följer har.

Män tänker fortfarande med kuken... 😁👍

• Anonym (Fel)

Vi kvinnor vill ha någon som får oss att skratta, som vi finner attraktiv och som vi känner oss älskade av. 
    Min man är relativt kort, har inte större penis än genomsnittet men är perfekt i alla fall. 
    Attraktionen sitter inte i utseendet, men det är klart att det första man ser är utseendet så det är inte helt oviktigt 
    Tittar jag på mina vänner är det inte många som har en snygg kille utan det är andra kvaliteter som har fått tjejerna på fall!

• Anonym (Sissy)
    Anonym (kännersigvärdelös) skrev 2024-08-16 18:49:31 följande:
    Har alla tjejer såhär höga krav?

Efter att ha läst tusentals trådar på Flashback och tusentals trådar på Familjeliv har jag insett att kvinnor har betydligt högre krav på män än tvärtom.

Min känsla är att kvinnor vill ha en man som är lång, större penis än medel, hög social status och händig. Utseende mer än lång är min känsla inte är så viktigt?

Män vill generellt ha en tjej som ser bra ut på något vis. Kan vara antingen söt eller snygg och inte tjock. Sedan verkar män nöja sig med tjejer oavsett om dom har jobb eller inte och oavsett social status och liknande.

Vi är många av oss män som inte har längden, en mindre penis än normalt och inte en stor social vänkrets. Är vi helt rökta då?

Alltså, det kanske är så för väldigt unga tjejer. Jag har ingen koll på deras krav. Inget jag känner igen hos kvinnor 35-50 års ålder. 

Om det är kraven på dejtappar så antar jag att det är som platsannonser höga krav med höga förhoppningar. Dvs önskemål men inga egentliga krav.

• Anonym (Millan)

Tur att man är gammal nu. Ett långt förhållande med snäll, omtänksam man. Blev änka vid 54. En trevlig, mysig, snäll och humoristisk kille hittade mig några år senare trots att jag inte sökte nytt. 

Utseende är nog inte det viktigaste alla gånger. Det är det som sitter mellan öronen som räknas. Klart man såg snygga killar som ung men varför engagera sig i någon man inte kunde få.

• Anonym (Tinderönskelistor)

Idén om kvinnors absurda krav kommer ofta från Tinder, eftersom många kvinnor på Tinder har absurt högt ställda krav. Så för att få tillbaks din tilltro till kvinnor, avinstallera Tinder. Testa någon annan dejtingsajt eller verkliga livet.

Lär dig separera "kvinnor på Tinder" från "kvinnor" så blir vi mycket trevligare att ha att göra med.

• Anonym (C)

Helt rökta är ni inte men ni ligger betydligt sämre till.

• Anonym (Tinderönskelistor)

Långt viktare än att han är fysiskt attraktiv(för mig åtminstone) är att han tycker jag är väldigt attraktiv. Jag vill vara den snygge i relationen, helt klart. Tycker jag om honom och jag känner/märker att han är väldigt attraherad av mig så går jag igång sexuellt. Vilket iofs låter.... väldigt narcissistiskt :)

• Anonym (Njä)

Så här är det: det du räknar upp är inte krav kvinnor generellt har, det finns nog mest i din fantasivärld där du försöker rationalisera varför du är singel. Det kvinnor vill ha är en trevlig jämställd man med humor som har en ordnad ekonomi och livssituation.

De män som inte möter de kraven kommer sållas bort eftersom kvinnor inte längre behöver män för att klara sin försörjning. Tyvärr har en del män inte fattat detta och tycker att de borde ha rätt till en kvinna (eg sex) bara för att de är män. Då måste dessa män hitta på att kvinnor har oRImLiga KRav för att inte behöva genomföra någon som helst förändring av sig själv för att bli mer attraktiv. 

puss på're

• Anonym (Mari)

Ja, han ska ha ett socialt liv och ett jobb. Han ska ta hand om sig själv och sitt hem i rimlig utsträckning. Annars blir jag inte intresserad från början. Det betyder inte att han måste ha ett högstatusjobb, vara rik, gymma fem dagar i veckan eller något sådant. Men ordnad ekonomi, sysselsättning och rikt liv. Kunna föra vettiga diskussioner och samtal är superviktigt.

Penisstorlek är oväsentligt. Långa män har ett litet plus, men det är absolut inte det viktigaste. 

Jag vill inte träffa en man för att göra en samhällsinsats aht befria Sverige från ännu en singelman. Jag vill träffa en man som berikar mitt liv. Gör han inte det lever jag hellre ensam.

• Anonym (Molly)

Vi som lever i verkligheten ser att släktingar, kompisar, kollegor, grannar osv inte ser ut så, men de har också partners. Jag ser dagligen folk ute på stan som inte ser ut som du tror kvinnors drömman ser ut och de har partners  

Jag tror att du håller fast vid detta för då har du något att skylla på och du behöver inte göra något. Offerkoftor är inte attraktiva. 

Svar på tråden Har alla tjejer såhär höga krav?