• Anonym (Om)

Vad kan det vara? Jag är desperat nu

s

Ca en vecka efter ny kille/sexpartner fick jag ont av att kissa, sveda/brännande känsla i urinrör och klitoris. Gick till VC och tog prover, fick en kur antibiotika mot urinvägsinfektion. Proverna kom tillbaka negativa men visade högt på vita blodkroppar. Även negativt på klamydia, gonorré och mycoplasma genitalium. 

Besvären kvarstår en månad senare men är mildare. Har nu mer en obehagskänsla och sveda lite då och då. Även mellanblödningar Som kommer och går. Och har ibland luktar ammoniak från flytningar som är vita och krämiga (brukar sällan ha flytningar alls förutom vid ägglossning). Vad kan detta vara? 

Jag har som sagt kontaktat sjukvården och de ger mig inget svar, så jag är desperat. 

• Svar på tråden Vad kan det vara? Jag är desperat nu
  • Fjäril kär

Du säger sjukvården men har du varit hos gyn så någon verkligen har undersökt dig?

• Anonym (Om)
    Fjäril kär skrev 2024-08-17 17:52:19 följande:

Du säger sjukvården men har du varit hos gyn så någon verkligen har undersökt dig?

Jag var på vanliga VC som gjorde en gynundersökning vaginalt på mig och tog samtliga prover i urinen. Vi har ingen vanlig gyn där jag bor. 
  • Anonym (Om)

Allt såg helt normalt ut vid gynundersökningen

• Anonym (Diana)

Du ska söka vård igen. Urinvägsinfektionen kanske inte gick över med tanke på att du har höga infektionsvärden.

• Anonym (J)

Gjorde dom en urinodling då?

• Lynx123

De måste ta nya prover...låter som att du fortfarande har en infektion.

• Anonym (Om)
    Anonym (J) skrev 2024-08-17 19:06:50 följande:

Gjorde dom en urinodling då?

Ja, den visade ingenting 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Diana) skrev 2024-08-17 19:04:54 följande:

Du ska söka vård igen. Urinvägsinfektionen kanske inte gick över med tanke på att du har höga infektionsvärden.

Men de påstår nu att det inte var en UVI ändå. De trodde det eftersom jag hade högt på vita blodkroppar och besvär. Så därför fick jag antibiotika. Men sen när jag fick svar på odlingen så visade den inga bakterier. 

Undra är mer över könssjukdomar? jag jag hade det trots att det inte gav svar på proverna? Jag reagerade på att de kollade det i urinen, vanligtvis tar man väl såna prover genitalt? 

• Elaane

Har du någon klåda? Jag vet när jag och min man träffades så matchade inte våra ph värden och det sved och kliade något hemskt (vi båda gjorde tester för könsjukdomar såklart). Hade också hemska flytningar under den perioden. Det gick iallafall över av sig själv när kropparna fått en chans att vänja sig vid varandra om jag säger så :)

• Anonym (Om)
    Elaane skrev 2024-08-17 22:26:00 följande:

Har du någon klåda? Jag vet när jag och min man träffades så matchade inte våra ph värden och det sved och kliade något hemskt (vi båda gjorde tester för könsjukdomar såklart). Hade också hemska flytningar under den perioden. Det gick iallafall över av sig själv när kropparna fått en chans att vänja sig vid varandra om jag säger så :)

Nej, mer brännande /svidande känsla 
Svar på tråden Vad kan det vara? Jag är desperat nu