Inlägg från: Anonym (Det blir bra!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det blir bra!)

Singel och gravid i sorg

Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-09-11 22:13:47 följande:

Hej igen alla.

Pappan har helt ändrat sitt sätt mot mig, är helt kall och vill bestämt att jag ska göra abort. Jag hade bestämt mig, skrivit in mig, gjort tidig glukosbelastning och fick se den lilla i förrgår. Idag v 11+3.
    Jag har även blivit hotad av en tjejkompis till honom som jag tror också har påverkat honom, där de säger att han bestämt isåfall ska ha hälften av alla föräldrardagar samt begära varannan vecka. 
    Nu vacklar jag igen, över att föda ett barn in ett möjligtvis rent kaos från början.
    Men jag vet inte heller hur jag ska klara av en abort såhär sent.
    Jag går isönder och vet varken ut eller in, vad som är rätt eller mindre rätt.
    Hade behövt stöd.. igen.

Vad gäller föräldradagar så har du enskild vårdnad från start om inte du väljer att skriva på för gemensam. Om han vill ha gemensam vårdnad behöver han dra det till rättsliga instanser.

Vad gäller tjejkompisen och hot så går de att anmäla. Spara allt, spela in allt. Det är ok att spela in samtal som man deltar i utan att informera övriga. 

Med en timmes resväg emellan kommer ingen tycka att det är en bra idé med 50/50 boende. I synnerhet inte med en liten bebis, oavsett amning eller inte. 
  • Anonym (Det blir bra!)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-09-12 10:46:19 följande:

Tack alla. Såhär har hans sätt varit mot mig tills för några dagar sedan när hans tjejkompis skrev till min syster, som hon är bekant med sen 15 år tillbaka. Där hans tjejkompis blandandet skrev att jag va ?stans största hora? ?att jag inte skulle kunna ta hand om ett barn? ?om så en fel människa tittar fel på ungen så är vi många som kommer anmäla?, att jag är en rutten människa m.m. 
    Nu menar han att han varit tydlig från start att han ville att jag skulle göra abort. Det har han sagt två gånger, men i samma mening sagt att han skulle finnas där oavsett. Han har skrivit varje dag, frågar hur jag mår, skrivit godmorgon, godnatt och det är han som håller igång konversationerna som mest. Nu har han vänt helt. 

Har förklarat för honom att om jag nu hade varit han, och ABSOLUT inte velat så hade jag gjort det väldigt tydligt från början, inte nu i v12. Men nu kör han stenhårt på abortsnack och menar på att han tycker han varit tydlig.

Alltså, för att använda en klyscha. Det låter som att tjejkompisen är förälskad i din (ex)vän och svartsjuk över att du väntar ett barn han är pappa till. 

I de skärmdumpar du lagt med är han inte ett dugg tydlig i att han bara önskar att du gör abort. 

Säg att du kommer att blockera henne om hon  inte lägger av. Säg åt din syster att du inte vill höra skitsnacket (syster borde även sätta  er foten gentemot "vännen" och skydda dig). 

Det kommer att gå bra. Håll fast vid ditt beslut. Säg att du kommer att hålla honom uppdaterad gällande bebisen om något händer, i övrigt vill du få vara ifred just nu om han inte kan vara stöttande. 
Svar på tråden Singel och gravid i sorg