• Anonym (Eldig)

Fyllebråk just nu. Kom på min sambo med att skriva till ex

Vi är på fest hos gammal genensam vän som flyttat tillbaka till stan. Jag och sambon har under våra två år tillbaka tid haft ett tjafs om att han har kontakt med en tjejkompis/ex. det var denna gemensamma vän som fixade ihop oss för ett par år sedan som vi nu är på fest hos. Jag har kommit på honom med att skriva till henne flera gånger och ber om bilder och vill åka iväg med henne osv ?..   Nu har idioten på festen bjudit in just den här tjejen. Min sambo har sprungit efter henne halva kvällen och varje gång jag konfronterat honom påstår han att det är massa outrett och att han bara vill vara bra vänner med henne samtidigt som han kramar henne och går iväg hela tiden. nu har vi skrikit på varandra och jag sitter alltså inne på en toalett. hur ska jag göra, ?? 

• Svar på tråden Fyllebråk just nu. Kom på min sambo med att skriva till ex
  • Anonym (Eldig)

Det har varit fram och tillbaka mellan dem och han säger att han bara kräver svar från henne och att de ska prata ut och umgås när de är nyktra , är detta OK? 

• Lynx123

Hoppas att du gick hem och sov. När du vaknar kommer du nog inse att det här inte är ett förhållande som du mår bra av. 

• Anonym (jury)
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-18 03:17:24 följande:

Det har varit fram och tillbaka mellan dem och han säger att han bara kräver svar från henne och att de ska prata ut och umgås när de är nyktra , är detta OK? 

Naturligtvis inte. Om det skall vara OK att umgås med ett ex är ju poängen att det inte skall ha varit en historik av fram och tillbaka mellan dom och att det inte skall finnas något outrett som dom måste prata ut om för att kunna bli vänner någon gång i framtiden. Men svenskar är ju allmänt hopplösa till att använda 'vi måste prata ut' argumentet i situationer där det är helt malplacerat.
  • Tixer

Nej han vill mer han vill inte vara kompis med henne skulle hon släppa till så skulle han vara och stoppa in den direkt

• Anonym (S)

Vad du ska göra? Slut är väl det bästa alternativet. Ni har varit ihop i 2 år och bråkat i 2 år om att han går efter en annan tjej, varför har du ens slösat de här 2 åren?

• Anonym (Eldig)

Så. Jag pratade med henne, hon sa att hon ville prata honom ifred om det kändes okej och att det varit så mycket outrett så hon ville ha svar från honom kring en del saker. Jag blev väldigt arg men hon bad mig om det kändes okej att han kom hem lite senare. Idioten till sambo va väldigt packad så han har inte svarat än och telefonen har dött. Jag fick hennes nummer. ska jag ringa dit? ska bli väldigt intressant att höra vad de pratat om. För jag vet ingenting. 

• Anonym (Eldig)
    Tixer skrev 2024-08-18 08:58:37 följande:

Nej han vill mer han vill inte vara kompis med henne skulle hon släppa till så skulle han vara och stoppa in den direkt

Du det har jag svårt att tro eftersom jag kom på dem när vi dejtade. Tur för honom att jag förlät honom, det var ett jla bråk 
  • Anonym (Eldig)
    Anonym (jury) skrev 2024-08-18 07:21:07 följande:
    Naturligtvis inte. Om det skall vara OK att umgås med ett ex är ju poängen att det inte skall ha varit en historik av fram och tillbaka mellan dom och att det inte skall finnas något outrett som dom måste prata ut om för att kunna bli vänner någon gång i framtiden. Men svenskar är ju allmänt hopplösa till att använda 'vi måste prata ut' argumentet i situationer där det är helt malplacerat.
    Naturligtvis inte egentligen, du har rätt. har också tänkt på det. Hon är iofs finsk men kanske samma för nu var det han som ville prata ut och han är svensk :p han skyller på hennes temperament. pratade om det med hans bästa vän länge och det har visat sig att den här tjejen genom åren försökt att styra och kontrollera honom och förstörde hans förra relation. Det skulle vara skönt att det reda ut en gång för alla, för den här killen gör mig lycklig och vi planerar en framtid tillsammans. Men hennes gräl förstör för oss. Och är så trött på detta. Och nu hade hon varit lugn i ett års tid och då börjar han peta i det. jag vill att vi ska leva i harmoni utan någonting outrett. 
  • Anonym (Eldig)

Börjar bli nojig bör jag ringa he och frågaom hon vet något 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-18 13:25:52 följande:

Börjar bli nojig bör jag ringa he och frågaom hon vet något 

Är han hos henne? Bor inte ni ihop?

Om han är hos henne så VET du vad han har gjort och med vem.

Ring du, det är nog ändå rätt kört låter det som. Tyvärr...
Svar på tråden Fyllebråk just nu. Kom på min sambo med att skriva till ex