• NadjaF

Molande värk efter ägglossning?

Hade ägglossning vad jag tror är för 5 dagar sedan (13/8) eller (15/8)
    Har nu några dagar efter haft molande värk som mensvärk, varit på toa flera ggr pga dålig mage. Är detta vanlig? kan känna min ägglossning mycket mer nu sen jag fick barn. Men aldrig känt såhär efter ägglossnin. Tänker om vi prickade rätt. Någon som varit med om detta? Hur har det känts för er som haft ägglossning och blivit gravida? 😊

• Svar på tråden Molande värk efter ägglossning?
  • NadjaF

Åh.. vad jobbigt. Så inget plus för dig? Har Bim 28 augusti

• NadjaF

Hur känner ni andra? Har ni några symptom? 

Är på äl+5 eller Äl+7 har ej testat med tester utan endast känt av.. men haft molande mensvärk sen dess och suuuppertrött? om det är det eller nåt annat🙈

• NadjaF
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-20 10:47:15 följande:
    Jag har BIM idag, testade senast i söndags och då var det fortfarande negativt. Har med molande värk, ömmande bröst, tappen är så hög att jag knappt når den. Känner också av stark trötthet från att göra absolut ingenting. Också gått och blivit dunderförkyld från ingenstans (Hört att även det kan vara ett tecken på graviditet i början). har precis köpt fler test som jag tänkte prova med på kanske torsdag! Åker iväg från och med fredag, så är det negativt så kommer jag kunna tänka på annat så länge❤️ jag och sambon har försökt i snart 1,5 år utan att lyckas, funderar på att kanske starta igång en fertilitetsutredning om detta inte tar sig snart. Håller alla tummar och tår att bebisgudarna är med mig🥺
    Åh! håller mina tummar för dig! ❤️ det tog 8 månader för oss att få vårt första barn om de är till nån tröst! jag var helt manisk i att testa ägglossning och gravidditet och direkt jag släppte på ?försökandet? så hände det 😍 
    Men är tappen högt upp om man är gravid?
  • NadjaF
    Anonym (Äl) skrev 2024-08-20 14:39:45 följande:
    Har egentligen inga känningar. Känner mig extra trött sedan semestern tog slut. Ska ta ett test imorgon bara för att, men förväntar mig att det kommer vara negativt. 

Hoppas det är positvit! Är din mens sen? Jag känner fortfaranse av molande värk och extremt trött?

• NadjaF
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-20 21:43:43 följande:

Står olika överallt! Men jag har läst att tappen sjunker och öppnas i samband med mens så drog slutsatsen att det borde vara tvärtom vid graviditet! Men vi får se på torsdag! Har dock inte så höga förväntningar då det inte gått något vidare hittills :/

Alla säger ju det att man ska sluta övertänka och övertesta och bara go with the flow, men samtidigt så är det svårt att göra det när högsta drömmen är att få skapa en familj❤️

Ja, jag vet det är sjukt svårt! ❤️
  • NadjaF
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-21 07:51:29 följande:

Tog ett test idag, BIM+1. Vet inte om det bara är jag, men jag ser antydan till ett streck😅 ska testa igen på fredag som planerat❤️
    Åh!! Jag ser inget? kanske nåt litet! Testa att redigera bilden med ett filter jag tror jag hade nåt speciellt sär man kan se strecken tydligare😀
  • NadjaF
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-21 07:51:29 följande:

Tog ett test idag, BIM+1. Vet inte om det bara är jag, men jag ser antydan till ett streck😅 ska testa igen på fredag som planerat❤️

Som denna!
  • NadjaF

Åh men titta!! Nu ser man lite bättre, har du tagit nåt fler? Eller digitalt?😀

• NadjaF
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-21 08:08:20 följande:

Hittade en app där man kan testa sina test, vet dock inte hur bra det stämmer, men enligt den så kan den se ett streck😅
    bifogar två bilder med samma filter som detdär❤️
    Åh men titta!! Nu ser man lite bättre, har du tagit nåt fler? Eller digitalt?😀
  • NadjaF
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-22 08:08:14 följande:

Min mens kom idag, 2 dagar sent😭 nya tag nästa månad

Åh nej? och du är säker på att det är mens och inte nån nidis? Precis❤️
  • NadjaF

Hur går det för er? ❤️
    igår var en dålig dag, kände mig otroligt låg och nedstämd och kände att mensen var på g pga molande värk, men ingen mens då den ska komma om 5 dagar. Är på äl+12 idag. Ska ta ett test i morgon😍

• NadjaF
    Mullvaden skrev 2024-08-25 10:41:30 följande:

Hej! 
    Jag är i samma läge som dig, har BIM på fredag, dvs BIM-5 just nu. Har jättemycket molvärk idag. Och det brukar jag aldrig ha så här långt innan mens. Var exakt likadant förra cykeln. Det drar i livmodern och i ljumskarna emellanåt. Men jag har aldrig haft så här tidigare cykler, så nåt är ju annorlunda. Inga ömma bröst, men det har jag heller inte haft med tidigare barn. 

Grejen är den att det är ett tag sen jag var gravid sist, min yngsta är 4,5 och jag har hunnit fylla 40. Så jag vet ju inte alls hur min kropp reagerar på en ny graviditet. Det är dessutom en annan man än de tidigare barnen och jag har levt själv ganska länge innan han och jag började träffas. Så jag har ju också börjat fundera på om det är nån slags 'biverkning' av att ha sex igen 😂😂 vi har inte träffats så länge, men kände ändå att vi ville börja försöka asap pga min ålder. 

Men, men, jag gissar att kommande vecka får utvisa vad som händer 🙂

Hejar på att du får ett plus snart ❤️

Åh spännande!! Haft molvärk sen ägglossning som jag inte heller bruka ha😅 

Det är intressant hur kroppen kan fungera, kan nog säkert vara annorlunda denna gång, jag minns knappt mina symptom innan jag plussade med mitt första. Jag var tokig och testade varje dag så när plusset kom så var det som en chock för oss. Jaa, hoppas på ett plus för dig❤️ spännande!! 
  • NadjaF

Bim-2 idag ingen mens ännu, haft molande värk och mår lite illa idag? bröstvårtorna är ömma.. ej tagit tes.

Svar på tråden Molande värk efter ägglossning?