• Anonym (Sladdis)

Sladdis med ny partner

varit i nästan samma situation som dig. helt klar med barn efter 3 st. Träffar något yngre man utan barn. En vän till mig sa att jag måste fråga honom om hur han tänkte med barn så det var klart. Han svarade som din att han absolut gärna ville ha barn men framförallt leva med mig. Jag som hade varit helt klar med barn och dessutom några år äldre än dig började helt plötsligt få barnkänsla igen. vi bestämde att göra fostervattensprov och om det var något fel skulle vi göra abort för min del var det viktigt så att mina tidigare barn inte skulle bli drabbade av extra vårdbehov. Det bidde en bebis barnen var 12, 14 och 16. mellanbarnet tyckte det var jätteäckligt i början Men när väl bebis kom så älskade verkligen alla bebis. Tror nog aldrig att det har varit någon svartsjuka mellan syskonen. Har inte varit jobbigt bebis pappa har tagit mycket ansvar och framförallt har jag släppt mycket till honom. Tror nog också att man blir ?yngre? när man får barn senare och framförallt har barn tidigare och vet hur det är. Det är ju så mycket enklare och man är ju så trygg.

• Anonym (Sladdis)
    Anonym (Funderar) skrev 2025-03-01 22:46:42 följande:
    Vad roligt att du delar med dig 😃 hur gammal är din yngsta nu? 
    Hur tyckte du det kändes att orka en bebis som lite äldre? Hur gammal var du? Också nyfiken på hur lång tid det tog för dig att bli gravid. 
    Och så sista frågan 😅 Hur kändes det att orka och hinna med en bebis och småbarnsåren samtidigt som tonåringar? Tacksam för svar 😊
    Yngsta är 20 jag var 45 när hen föddes. Nej var inte direkt trött  var värre när de 3 var små. Jag hade tur att bli gravid nästan på en gång. Tonåringar är ju jobbigare än småbarn helt klart. Men eftersom jag var gravid och ammade ganska länge så var ju första chaufför mm. Men de hjälpte till och hämta och passa ibland så livet var rätt enkelt. Vår sladdis har berikat vår familj mycket. Nu umgås alla och har kul.
Svar på tråden Sladdis med ny partner