Inlägg från: Anonym (Sorgset) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorgset)

4 månader sedan dotterns självmord

Fruktansvärt. Beklagar verkligen sorgen.
    Det du skriver är mycket bra och tankvärt.Gråter

• Anonym (Sorgset)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-08-23 20:04:18 följande:

Hmm Förlåt, men någonting stämmer inte med den här tråden. Först blev jag rörd och sorgen. Sedan misstänksam.

Kändes mera som en fiktiv skrämsel historia där man skrämmer upp föräldrar via anti propaganda. 

Varför väljer du att ge dit bortgågna barn ett låtsas namn under ett anonymt nick?? Nej, mycket som inte känns rätt med den här tråden.

Jag brukar vara misstänksam men någon gräns får det väl ändå finnas? Det låter verkligen inte som en historia någon bara hittat på. Alldeles för makabert att hitta på något sådant. 

Jag tänker att Ts både vill skriva av sig, få känna att hon kanske lyckas hjälpa andra i liknande situationer. Att skriva fiktivt har jag verkligen förståelse för då man inte vill att folk ska kunna lista ut vem man är. Sen är det mer personligt med ett namn än att bara skriva hon eller han.

Jag är bara förundrad att inte personal på skolan märkt något, och undrar om de inte har någon skyldighet för att se till att mobbing inte sker på skoltid? Mobbing är ju olagligt. Har de inte förebyggande åtgärder för sådana händelser? Jag tycker även att föräldrar till barn som mobbar ska få en rejäl åthutning ( innan sånt händer) de måste tala med sina mobbande barn om hur fel sånt är.

Jag är mer av den gamla skolan som tycker det är fel att barnen får sådant oerhört övertag över både personal och föräldrar. Däremot är jag inte för aga, utan att skolpersonal skulle få vidta mycket strängare åtgärder än idag. 

Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur det skulle kännas om något sådant hände mina barn. Har haft mardrömmar om det många gånger dock.

Tycker att ts är både modig och stark som skriver om det. Det finns inga ord som är tillräckliga nog att beklaga sorgen!  Jag hoppas dock att det väcker tankar hos föräldrar, att prata med sina barn om vad som kan hända om man är elak och mobbar andra barn.

Svar på tråden 4 månader sedan dotterns självmord