Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

4 månader sedan dotterns självmord

Anonym (Pågått länge) skrev 2024-08-19 04:21:27 följande:
    Ja, men detta hade ju pågått länge, skriver TS. Jag skulle aldrig acceptera något sådant. Jag skulle hålla barnet hemma, helt enkelt. Även om det inte går så här långt, så LIDER ju det mobbade barnet, och ofta missar det ofta massor som hör livet till i den ålder också, i och med att dessa barn oftast inte har några kamrater heller. Och mycket kan bara upplevas tillsammans med kamrater.

Samt att det kan bli livslånga konsekvenser med låg självkänsla, lågt självförtroende, problem med det sociala samspelet, att man fortsätter att vara rädd för andra människor o.s.v..

Jag förstår mig inte på människor som låter sitt barn fortsätta gå till skolan varje dag, år ut och år in, fast man känner till sådant här. 
    Hur KAN du bara få dig själv till att skriva detta?

Du tror verkligen att TS har låtit detta ske med sin goda vilja? Tyckte det var käckt att hennes dotter blev mobbad?

Du har ingen aning om hur det har varit för TS. Du förutsätter att allting har varit solsken. Kanske har TS haft andra barn att ta hand om? Kanske skolan har bagatelleriserat problemet?

Folk som påstår att de hade handlat på ett speciellt sätt i en svår situation, har jag mycket lite - som i ingen - förståelse för. För de HAR faktiskt inte varit i denna situationen och ska bara hålla mun. 
Svar på tråden 4 månader sedan dotterns självmord