Inlägg från: Anonym (3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3)

4 månader sedan dotterns självmord

Varför flyttade ni inte, om hon blev mobbad och kunde inte byta skola? 

• Anonym (3)
    Anonym (Q) skrev 2024-08-19 01:33:35 följande:
    Frågan är väl mer, varför gjorde skolan inte mer? Varför skulle offret flytta på sig? Anser du att din frågeställning är lämplig att ställa i detta sammanhanget?
    Du ger föräldrarna skulden, indirekt. 
    Jag ställde en simpel fråga. Jag ger inte alls föräldrarna skulden. 
  • Anonym (3)
    Anonym (Cece) skrev 2024-08-22 02:27:50 följande:
    Med den frågan gav du föräldrarna skulden, även om du själv inte förstod det..
    Du förstår väl att det för många är praktiskt omöjligt att sälja hus, hitta ny bostad,  flytta eller byta skola i en handvändning?
    TS dotters mobbning började förra året,  TS hade hittat en annan skola dottern skulle börja nu på höstterminen.
    Men fyra månader innan hon ska börja på den nya skolan, begår hon självmord.
    Hade de varit i process att sälja sin bostad och flytta till ny bostad, hade det också varit en process på några månader.
    Nej, jag gav verkligen inte föräldrarna skulden. 
  • Anonym (3)
    SmulanFnulan skrev 2024-08-24 13:48:21 följande:
    Indirekt så skuldbelägger du föräldrarna. Skrämmande om du själv inte begriper vad du skriver. Ingen vill läsa dina hemska inlägg så du kan lika gärna avlägsna dig från tråden.

Till ts: jag beklagar verkligen det du och familjen behövt gå igenom. Måtte ni använda er sorg för att påverka makthavare och andra för att få till förändringar som gör det lättare att komma åt förövarna. All kärlek.
    Nej, jag skuldbelägger inte någon. 

Sedan är det väldigt lustigt att du har åsikter om detta ämne. Du är själv en mobbare. 
Svar på tråden 4 månader sedan dotterns självmord