• Anonym (Bb)

Jag har aggressionsproblem

Slog precis näven i väggen och är helt blå, alltså det bara KOKAR i kroppen.åt en grej jag å sambon tjafsade om. Var ingenting egentligen. Vi satt å kollade på antikrundan... 

värre vid pms men ibland blir jag nästan rädd för mig själv. jag är väldigt diplomatisk av mig. Om ni kände mig skulle ni absolut tro det sista om mig. Folk brukar kalla mig lugn. 

nej nej. Det är så långt ifrån vad jag är. 

Men jag håller mig från att bli arg eller låta andra trigga mig. Iaf hittils. För jag är helt Psycho alltså. 

vad kan det vara för fel? Jag är ändå 42 år, har gått ner 20 kg i vikt Senaste halvåret, barnen mår bra, jag har faktist ingenting som borde göra att jag känner såhär förutom att jag har adhd. jag mår egentligen mkt bättre fysiskt, och har börjat springa med  

jag har haft det betydligt värre i mitt liv, just nu är allt faktiskt ganska bra. Gifte mig i år, haft det lugnt och bra. Men aggressiv har jag alltid vart, men inte såhär!!! 

vad kan det vara? Jag blir så arg på saker att jag inte vet vart jag ska ta vägen  då slår jag knytnäven i väggen, slår ingen såklart  

i dag i butiken var jag tvungen att gå å hämta en grej i grönsaksdisken och och fick gå runt precis allt. Medan maken väntade vis kassan, men snälla jag tågade fram som ett jävla ånglok. Kände sen Vafan håller jag på med??kan ju inte bete mig såhär mot stackars oskyldiga. 

som en idiot. Varför? Har jag en massa testosteron i kroppen tro? 

• Svar på tråden Jag har aggressionsproblem
  • Anonym (.)

Jobbigt! Man mår ju inte bra efter att ha tappat kontrollen så. Kan absolut ha med din adhd att göra, hormoner, omedveten stress osv. Tar du någon medicin?

Det positiva är ju faktiskt att du är medveten om dina problem, inte mår bra utav det samt vill ändra på det. Om jag var du skulle jag absolut besöka min vårdcentral och be om att få träffa en psykolog för behandling/terapi. Kanske klickar du inte med första, be då om att få byta. Det ska kännas bra mellan dig och psykolog. Läkare och psykolog kan hjälpa dig. Det tror jag. 

• Anonym (Bb)
    Anonym (.) skrev 2024-08-18 23:10:52 följande:

Jobbigt! Man mår ju inte bra efter att ha tappat kontrollen så. Kan absolut ha med din adhd att göra, hormoner, omedveten stress osv. Tar du någon medicin?

Det positiva är ju faktiskt att du är medveten om dina problem, inte mår bra utav det samt vill ändra på det. Om jag var du skulle jag absolut besöka min vårdcentral och be om att få träffa en psykolog för behandling/terapi. Kanske klickar du inte med första, be då om att få byta. Det ska kännas bra mellan dig och psykolog. Läkare och psykolog kan hjälpa dig. Det tror jag. 

Nej. Känner mig slut efteråt. I dag har jag haft två "meltdowns" 
    täbkte först att jag fått en hjärntumör eller nåt. 

tack för tips om vc. Ska kanske kontakta dom. 

• StudierKemi

Du behöver nog lite naturläkemedel. Varför finns de där ute att köpa annars och har funnits tillgängligt på stor skala sedan nästan 1500 år tillbaka? "Valeriana, eller vänderot som växten också kallas, är en av våra mest använda medicinalväxter. Valeriana används framförallt som lugnande och rogivande medel." naturbiblioteket.se/lakeorter/valeriana-rogivande-med-lang-historia/

Det finns massa olika naturläkemedel som man kan prova, inte bara vänderot (valeriana / lunixen), Bacopa Monnieri, passionsblomma, melissa te, rosenrot m.m.. Du får forska lite och experimentera med olika varje dag. Det är snällare mot lever att inte använda samma för länge. Sedan börjar kroppen lätt att "sakna" något gammalt naturläkemedel som du använde förut, så du måste fortsätta variera dig när du väl har börjat. Sedan kommer man på vad man själv behöver, och hur ofta. 

Jag hade aggressionsproblem som tonåring, det märktes inte heller direkt på mig när man träffade mig, jag känner igen mig jättemycket i den texten, därför ville jag tipsa dig om det här. Och du gör som du vill. :)

Jag lever för tillfället själv utan partner (bor med mitt barn) och jag gillar det, jag minns att jag mådde sämre utan anledning när jag var gift som ung vuxen, och bodde med någon hela tiden. Jag skulle antagligen inte vilja göra om det... På sin höjd kan man vara särbo. Så ställ dig även lite jobbiga frågor om du verkligen lever det liv du vill leva?

• Anonym (Bb)
    Anonym (??) skrev 2024-08-18 23:22:51 följande:

Förklimatieriet?

Neeej säg inte så, det är säker det Hahah. 

lyssnade på en podd nyligen och det stämmer in så väl!!!

• Anonym (Bb)
    StudierKemi skrev 2024-08-18 23:33:08 följande:

Du behöver nog lite naturläkemedel. Varför finns de där ute att köpa annars och har funnits tillgängligt på stor skala sedan nästan 1500 år tillbaka? "Valeriana, eller vänderot som växten också kallas, är en av våra mest använda medicinalväxter. Valeriana används framförallt som lugnande och rogivande medel." naturbiblioteket.se/lakeorter/valeriana-rogivande-med-lang-historia/

Det finns massa olika naturläkemedel som man kan prova, inte bara vänderot (valeriana / lunixen), Bacopa Monnieri, passionsblomma, melissa te, rosenrot m.m.. Du får forska lite och experimentera med olika varje dag. Det är snällare mot lever att inte använda samma för länge. Sedan börjar kroppen lätt att "sakna" något gammalt naturläkemedel som du använde förut, så du måste fortsätta variera dig när du väl har börjat. Sedan kommer man på vad man själv behöver, och hur ofta. 

Jag hade aggressionsproblem som tonåring, det märktes inte heller direkt på mig när man träffade mig, jag känner igen mig jättemycket i den texten, därför ville jag tipsa dig om det här. Och du gör som du vill. :)

Jag lever för tillfället själv utan partner (bor med mitt barn) och jag gillar det, jag minns att jag mådde sämre utan anledning när jag var gift som ung vuxen, och bodde med någon hela tiden. Jag skulle antagligen inte vilja göra om det... På sin höjd kan man vara särbo. Så ställ dig även lite jobbiga frågor om du verkligen lever det liv du vill leva?

Oj vilka bra tips!! Ska kolla upp valerina

hmm bra frågor faktist. Dessa för jag fundera på. 

• Anonym (.)
    Anonym (Bb) skrev 2024-08-18 23:37:32 följande:

Neeej säg inte så, det är säker det Hahah. 

lyssnade på en podd nyligen och det stämmer in så väl!!!

Tänkte på det när jag skrev hormoner. Jag tror ändå mest på vårdcentralen, läkare och psykolog. Allt annat kan man göra som komplement. Testa bidrottninggelé. Är inte endast för att lättare bli gravid, sägs ju stabilisera hormoner överlag även vid klimakteriebesvär. Jag tror faktiskt på bidrottninggelé. Har kraftiga menstruationssmärtor, riklig blödning och när jag försökte bli gravid testade jag detta under ca 2 cykler. Mitt humör stabiliserades, hade knappt någon mensvärk och lagom med blödningar. Så något hände ju.
  • Anonym (Krama ur det)

Om jag känner så, så brukar jag krama min man. Håller om kramar hårt och pressar mig emot en stund, det släpper då. Jag kan dessutom maskera det på det sättet med att jag är kramig.

Svar på tråden Jag har aggressionsproblem