• Anonym (Men åh)

Men gaah och dejting

Hej 

42 år gammal 
    22 år lång relation i bagaget och nu ut i dejtinglivet.
    Vilken gegga och så förvirrande det är!

Hursomhelst 
    Träffade en man, vi skrev ett tag och sågs.
    Efter dejten, som var trevlig, hörde han av sig och sa att pirret inte fanns hos honom.
    Jag själv tror inte att jag behöver mer än 1 dejt för att känna pirr, men respekterar givetvis honom. 
    Allt lugnt så långt 

MEN några timmar senare hör han ändå av sig och vi messar lite hit och dit om inger alls och plötsligt vill han ändå ses igen.
    Jag ifrågasätter lite och under vilka omständigheter han tänker sig osv. 
    Jag är tydligen med att jag gärna gör det men under seriösa förhållande.  Inte som ett tidsfördriv medan han söker annat.
    Han vill också ha det upplägget. 
    Vi har nu setts rätt intensivt ca 6-7 ggr. Även haft sex.Han säger att allt känns jättebra och bättre än första gången, men inget pirr.  
    Jag känner att jag inte riktigt ger mig hän eftersom han är så tydlig med att han inte vet vart det bär för honom med känslor. 
    Kan detta bli nått eller ska jag gå? Önskar tankar från som kanske är mer van vid dejting

• Svar på tråden Men gaah och dejting
  • Anonym (Men åh)

Det ska stå att JAG TROR JAG BEHÖVER MER ÄN EN DEJT

• Anonym (J)

Varför sa han något sådant efter en enda dejt. Snacka om att förstöra stämningen. Ja antingen var han väl osäker, eller hade någon annan han dejtade samtidigt. Det verkar ju standard nu för tiden. Sedan kom han väl på att han ändå vill fortsätta träffa dig. 

Behöver ju inte vara så. Men han verkar oerhört velig. Känns inte tryggt.

• Anonym (Jisses)
    Anonym (J) skrev 2024-08-20 10:14:21 följande:

Varför sa han något sådant efter en enda dejt. Snacka om att förstöra stämningen. Ja antingen var han väl osäker, eller hade någon annan han dejtade samtidigt. Det verkar ju standard nu för tiden. Sedan kom han väl på att han ändå vill fortsätta träffa dig. 

Behöver ju inte vara så. Men han verkar oerhört velig. Känns inte tryggt.

Vad skulle han ha sagt då? Skulle han ljugit? Bättre att vara ärlig direkt än att dra ut på det och riskera att såra den andra.
  • Anonym (Men åh)

Jag är helt säker på att han bara träffar mig nu
    Vet också att han tagit bort dejtingappen
    Men känner ändå tvivel framåt utifrån hans första beslut att inte ses mer?

• Anonym (Ibland tar det tid)

Jag var för ca 1 år sedan på dejt med en man och vi var överens om att det inte direkt sprakade om oss när vi setts en gång till.
    Vi kom väl gemensamt fram till att vi ändå kunde träffas och ha sex för det är ju inte fel att ha!
    Vi hade sex någon gång eller minns inte om det blev mer, men sedan träffade jag en man som jag dejtade 5 veckor innan jag var redo att typ döda karln för han var helt sjuk i huvudet. Tog flera månader att bli av med honom, men det är en annan femma.
    Återupptog kontakten med föregående man och vi har hängt med varandra sedan dess.
    Tyckt om honom innerligt eller hur man ska beskriva det och känt att jag inte skulle vilja förlora honom och det har väl påverkat att jag inte direkt varit aktiv i dejtingsvängen fast jag vill träffa någon för en seriös relation.

I somras kom det som en blixt från klar himmel att jag är ju faktiskt kär i honom.
    Hade inte tänkt säga något förens vid ett specifikt tillfälle, men ödet ville annorlunda så jag som alltid har kontroll på mig själv tappade det helt en kväll av svartsjuka och han fick reda på vad jag känner.
    Fick svaret att han var väl inte riktigt där, men han har definitivt ändrat framtoningen till mer romantisk och han fortsätter att planera vår gemensamma framtid. 
    Själv är jag fortfarande på max 1 vecka fram i planeringen för jag har ju inte en aning om när jag förlorar honom.

Och nu i helgen kom jag fram till att han faktiskt är en man som jag skulle kunna bo tillsammans med. Det har inte tidigare funnits på världskartan att jag skulle bo med en man igen, men även den ståndpunkten har han fått mig att ändrat på...

• Anonym (M)

Varför i hela friden gick du med på att träffa honom igen när han hade sagt så och varför fortsätter du träffa honom och har sex med honom när han vidhåller det?

Lite självrespekt har du väl? 

Jag skulle inte ha svarat när han fortsatte messa efter den kommentaren. Han hade antagligen någon annan på gång och så fallerade det under timmarna efter er dejt och då får du duga. 

• Anonym (A)

Du är bara tidsfördriv, TS. Han vill inte binda sig, bara ha lite kul. 

• Räkan77

Det blir ju svårt att bli ditt bästa jag i denna relation om du vill ha något seriöst och han inte har de rätta känslorna för en seriös relation.

Nu vet jag inte hur din förra relation var och varför det tog slut. Men jag gissar att du i nästa relation vill blomma ut och kunna vara ditt bästa jag och vara lycklig? Ja, inte jämt förstås. Men du förstår vad jag menar. Inte fastna i något halvdant.

Så avsluta med denna man. Kanske ta en paus i dejtandet för att landa i vad du vill ha av nästa relation? Fyll på med roliga aktiviteter.

• Anonym (Men åh)

Alltså syftet med att träffas , från bådas håll, är ju att se vad som utvecklats mellan oss 

Det är iaf mitt syfte med mig själv

Kanske Ljuger han?

• Anonym (Ibland tar det tid)
    Anonym (Men åh) skrev 2024-08-20 12:14:06 följande:

Alltså syftet med att träffas , från bådas håll, är ju att se vad som utvecklats mellan oss 

Det är iaf mitt syfte med mig själv

Kanske Ljuger han?

Utgå från att han är på samma linje och se vart det tar vägen. 
    Var öppen och tydlig i kommunikationen och vad du vill så går det säkert bra.
Svar på tråden Men gaah och dejting