Inlägg från: Anonym (Man41) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man41)

För vems skull skaffar man barn?

Har haft ett så kul liv. Barndomen med kompisarna, bollen i burken, tälta, skolan, fotboll på varje rast i mellanstadiet (eller king), nintendo, basket, volleyboll, cykla runt, tivoli med skolan etc etc etc. 10 av 10.

Sedan moped och allt spännande med tonåren. Så otroligt roligt. Sen bil och ligga och cruisa. Åka till utlandet med kompisar. Tjejer, uteliv, klubbar. 10 av 10. 

Läsa vidare. Många kul kursare. Studentfester. Intressanta föreläsningar. Flytta hemifrån, första jobb. 9/10. Riktigt, riktigt bra.

Skaffa hus och barn. De 11 åren som följt med barnen har varit de bästa någonsin. Så otroligt kul. Att uppleva allt igen men på ett nytt sätt. Ligga och gosa med dem, när de somnade på min bröstkorg. Vara på rytmiken, hur de skrattade när man gungade dem. Sonen slet ut alla saker från skåen när han lärt sig krypa. Tänka så mycket skålar, skedar etc och så spännande det var. Hans skratt är helt oförglömligt. Åkte åkgräsklippare, det var en favvo. Lekte med hundar och en boll. Mother goose club videos och hur de lärde sig sånger och skrattade. Ligga och kolla på plattan tillsammans. Hitta på sagor. Spela super mario bros på nintendo. Åka karuseller tillsammans. Lära dem simma. Brottas.  Spela fotboll. Alla samtalen som nu kommer. Det är så kul. Ingen har någonsin varit roligare att umgås med och jag har haft det så otroligt roligt innan. 

• Anonym (Man41)

Idag, en tråkig vanlig tisdag, har mina barn gett mig följande glädje:

Dottern hade med sig en kompis hem. Jag och sonen snackade (kul samtal om hur han ska lämna in ett papper som han skrivit tilm rektorn angående att barnen ej får lön i skolan, han har skrivit ett kontrakt med punkter, han kommer lämna över det, hans kompisar vågar inte med in till rektorn om de nu lyckas men somliga ska vara utanför). Vi har snackat om en spelserie som jag.älskat sedan tonåren, han delar mina favorit hobbies. 

Dottern kom och låtsas tuggade på mig. Som jag skratta. Lymmel.

Vi.åkte och bada i mina föräldrars pool. Volter men inga dyknidag kom jag på. Det har annars varit det nyaste.

Spelade fotboll. De vann med 5-4. Sjukt kul. Nu tittar vi på fångarna på fortet. Berättade om att när jag vsr liten fanns tigrar där, sagt och gjort så kollade vi yt klipp på tigrarna. Nu dags att gosa och natta dem med en saga som jag och sonen gör tillsammans (oftast bar jag med de 3 senaste dagarna har han och jag berättat en tillsammans, jag är kreativ men han håller på att bli mer kreativ). Får se var den slutar.

• Anonym (Man41)

Och var ute med elsparkcyklar. Sonen hittade en kompis så jag tränade.

• Anonym (Man41)

Kom på fler saker. Sonen fick en t-shirt på en länd rap artist hem idag. Så nöjd, häftigt. 

Dottern visade mig att hon kan göra armhävningar. Hon är så stark i armarna. Det var grymt. Innan har det varit svårt att hålla linjen.

Armgång på utgymmet, monkeys... det är kul

• Anonym (Man41)

Håller med dig anonym ego

• Anonym (Man41)

Tycker man världen totalt sett är svart och fylld av lidande kan ingen annan ändra det. 

Man är sin egen lyckas smed.

Svar på tråden För vems skull skaffar man barn?